Bilbatteri

Dumli
13 februari 2013 · 48 Inlägg

Köpte en saab 9000 cse -97 i förra veckan och är nöjd än så länge, men jag har mina funderingar på att batteriet kanske skall bytas ut. Inne i bilen finns en "Volt mätare" och när jag skall starta på morgonen när det har vart minusgrader hela natten osv så visar den mellan 7-8 volt och bilen är ganska svårstartad.. men den startar alltid (hittills) när jag sedan dragit igång och kört en stund så är mätaren uppe i 14 volt?

Så det jag undrar nu är om bilen blir mer lättstartad om jag köper mig ett nytt batteri? Just nu säljer ANA ut GM Original 60 Ah batteri för ca 580kr och det tycker jag låter ganska billigt faktiskt.

Vad säger ni?

Slash Saabifierad
13 februari 2013 · 2 026 Inlägg

580 spänn för ett bilbatteri är ingenting, KÖÖÖÖÖÖP!!! Din bil tar inte direkt skada av ett nytt batteri. Men kolla med en multimeter på ditt nuvarande batteri, bilens egna voltmätare kan vara felaktig eller att något stör den.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
yakozan
13 februari 2013 · 333 Inlägg

580:- är bra pris. Kolla att det är bra garantier. Tror mekonomen har 3 år, men då kostar batteriet mer.
Många bildelsaffärer har utrustning för att testa batteriet och se om det är batteriet som är dåligt. Så kolla med din lokala mekonomen, meca, autoexperten etc. och kolla om de har möjlighet att göra ett konditionstest på batteriet så får du svart på vitt om det är batteriet som är på g eller om det kan vara nått annat.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Emilius Avstängd
15 februari 2013 · 1 714 Inlägg

Sen vet du väl att Saaben inte visar exakt volt i början om man inte trycker på info till man får fram den igen alla gånger?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang