Vart kan man se bilens senaste besiktningsprotokoll?

-volvo
10 februari 2013 · 65 Inlägg

Tjena för ca ett år sen vet ja att man kunde kolla på bilprovningen men nu verkar det inte fungera !?

Volvo 744 "Grand Loser" (1988)
Christian S
10 februari 2013 · 4 816 Inlägg

dom har tagit bort det, samma sak med min sida eller vad det hette där man fick upp alla bilar man äger.
dom tog bort det i samband med att dom gjorde så man kan besikta på andra ställen är enbart på bilprovningen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Evildan
10 februari 2013 ·

Det går däremot utmärkt att kliva bort från tangentbordet och bege sig ned till sitt lokala besiktningsorgan under dess ordinarie öppettider och där kostnadsfritt begära ut kopior på de tre senaste årens besiktningar.

Tvattsvamp Saab 9000 Älskare!
10 februari 2013 · 175 Inlägg

Går att dra iväg ett mail till kundtjanst@bilprovningen.se Och skriv Ämne : Besiktningsprotokoll och sen ditt regg nr i mailet. funkade för mig.

Gillar att tvätta bilen...
Saab 9000 Aero "Thebeast" (1997)
Saab 9000 A50 2.3t "Skönheten" (1997)
Szummi
10 februari 2013 · 268 Inlägg

jag har mailat dom 3 gånger under en månads period just om besiktningsprotokoll till den adressen utan att få något svar alls. så vetefasen om tjänsten finns längre :-/

Tvattsvamp Saab 9000 Älskare!
10 februari 2013 · 175 Inlägg

Szummi skrev:
jag har mailat dom 3 gånger under en månads period just om besiktningsprotokoll till den adressen utan att få något svar alls. så vetefasen om tjänsten finns längre :-/

Funkade för mig i mitten på januari tongue annars är det nog att traska ner till den närmsta besiktnings terminalen och fråga!

Gillar att tvätta bilen...
Saab 9000 A50 2.3t "Skönheten" (1997)
Saab 9000 Aero "Thebeast" (1997)
gemini78 Jägermeister
10 februari 2013 · 909 Inlägg

Går hur bra som hellst att logga in ännu oxå och kolla sina fordon, sitter inloggad just nu och ser alla mina bilar, motorcyklar och snöskotern och all info om dom, sista 5 årens besiktning osv.

https://www21.vv.se/minasidor/logon/log … start.aspx

Där kan du kolla in.

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
svempus
10 februari 2013 · 409 Inlägg

gemini78 skrev:
Går hur bra som hellst att logga in ännu oxå och kolla sina fordon, sitter inloggad just nu och ser alla mina bilar, motorcyklar och snöskotern och all info om dom, sista 5 årens besiktning osv.

https://www21.vv.se/minasidor/logon/log … start.aspx

Där kan du kolla in.

vart hittar du det? jag hittar inte det och jag är också inloggad på samma sida...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Thullen
10 februari 2013 · 1 653 Inlägg

Jag brukar ringa till bilprovningen så mailar dom dem till mig.
Dock kan de bara tillhandahålla protokoll utfärdade av dem själva såklart.
Är bilen besiktigad någon annan stans måste du vända dig till det stället för att få ut deras protokoll.

Av den enkla anledningen ser jag absolut inga skäl till att besiktiga någon annan stans än hos sbp...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
gemini78 Jägermeister
10 februari 2013 · 909 Inlägg

Jag loggar in på mina fordon med bankid programmet som jag har på datorn, så slipper jag gräva fram reggbevis med behörighetskod.

Sen trycker jag på det fordonets reggnummer som jag vill kolla på så kan man sen komma vidare, tog just tex ner Mantans besiktningspapper från 2001 i PDF format, är sista gången den var besiktad före 2012, har stått obesiktad i 11 år.


svempus skrev:

gemini78 skrev:
Går hur bra som hellst att logga in ännu oxå och kolla sina fordon, sitter inloggad just nu och ser alla mina bilar, motorcyklar och snöskotern och all info om dom, sista 5 årens besiktning osv.

https://www21.vv.se/minasidor/logon/log … start.aspx

Där kan du kolla in.

vart hittar du det? jag hittar inte det och jag är också inloggad på samma sida...

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Szummi
10 februari 2013 · 268 Inlägg

gemini78 skrev:
Jag loggar in på mina fordon med bankid programmet som jag har på datorn, så slipper jag gräva fram reggbevis med behörighetskod.

Sen trycker jag på det fordonets reggnummer som jag vill kolla på så kan man sen komma vidare, tog just tex ner Mantans besiktningspapper från 2001 i PDF format, är sista gången den var besiktad före 2012, har stått obesiktad i 11 år.


svempus skrev:

gemini78 skrev:
Går hur bra som hellst att logga in ännu oxå och kolla sina fordon, sitter inloggad just nu och ser alla mina bilar, motorcyklar och snöskotern och all info om dom, sista 5 årens besiktning osv.

https://www21.vv.se/minasidor/logon/log … start.aspx

Där kan du kolla in.

vart hittar du det? jag hittar inte det och jag är också inloggad på samma sida...

Jag har gjort detta också via bankid. och kommer in och ser dom 2 bilarna jag har

trycker på   Mitt/mina fordon . ser båda bilarna. trycker på ett av regnummerna och sedan kommer jag bara till en massa information om bilen. men ingenstans att ladda ner gamla besiktningsprotokoll tyvärr.

eller du går någon annanstans på sidan för att få fram detta?

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
10 februari 2013 · 467 Inlägg

finns ju en fax funktion med, bara skriva reg nr å få den till faxen om ni sitter på en sån.

svempus
10 februari 2013 · 409 Inlägg

gemini78 skrev:
Jag loggar in på mina fordon med bankid programmet som jag har på datorn, så slipper jag gräva fram reggbevis med behörighetskod.

Sen trycker jag på det fordonets reggnummer som jag vill kolla på så kan man sen komma vidare, tog just tex ner Mantans besiktningspapper från 2001 i PDF format, är sista gången den var besiktad före 2012, har stått obesiktad i 11 år.


svempus skrev:

gemini78 skrev:
Går hur bra som hellst att logga in ännu oxå och kolla sina fordon, sitter inloggad just nu och ser alla mina bilar, motorcyklar och snöskotern och all info om dom, sista 5 årens besiktning osv.

https://www21.vv.se/minasidor/logon/log … start.aspx

Där kan du kolla in.

vart hittar du det? jag hittar inte det och jag är också inloggad på samma sida...

du lyckas med nått som inte jag gör hur mycket jag än letar tongue... jag går först in på mitt/mina fordon sen in på min bils reggnummer sen har jag ingen info om nån besiktning där.. kollar jag via Kontrollbesiktning får jag först detta meddelande: För att se aktuella besiktningsuppgifter kopplade till ett av dina fordon klickar du på fordonets registreringsnummer. går in där inget att ladda ner där inga besiktningsuppgifter att få ner..

Senast redigerat av svempus (10 februari 2013)

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
-volvo
16 februari 2013 · 65 Inlägg

Har nu fått mejl från Bilprovningen med dom tre sista besiktningarna funkade bra fick svar på 2 dagar bara

Volvo 744 "Grand Loser" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang