5109
Sök

Toning utav sidorutorna i fram

16 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
Tjenare,

Jag har kollat runt lite på nätet om vad straffet för att ha tonade sidorutor i fram, men det ända jag kan få fram är att om man blir tagen och de utför en flygande besiktning så får man bara en utskällning och sedan åka och besiktiga om bilen?

Stämmer det? om det inte stämmer vad är då straffet?

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
27 februari 2013
sladden_92 skrev:
Tjenare,

Jag har kollat runt lite på nätet om vad straffet för att ha tonade sidorutor i fram, men det ända jag kan få fram är att om man blir tagen och de utför en flygande besiktning så får man bara en utskällning och sedan åka och besiktiga om bilen?

Stämmer det? om det inte stämmer vad är då straffet?

böter

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
27 februari 2013
800 kr fick en kompis i somras påväg till en bilträff. å då tog han bort det på plats med framför poliserna.

16 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
okej då vet jag smile Då är det kanske inte värt att stoppa i rutorna då smile

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
27 februari 2013
jodå helt klart smile ja körde hela sommaren med mina rutor tonade smile du kan ju ha tur att inte bli stoppad. eller oturen som min kompis att bli stoppad 2 timmar efter han gjort det smile

16 Inlägg
27 februari 2013
Trådstartare
brorsan sa något om att det är ju bara att köra med nedkörda rutor när man ser polisen wink samma när man besiktigar

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
27 februari 2013
ja exakt smile är du orolig så när du åker mitt inne istan osv så dra ner rutorna.

5 198 Inlägg
27 februari 2013
sladden_92 skrev:
brorsan sa något om att det är ju bara att köra med nedkörda rutor när man ser polisen wink samma när man besiktigar

OM man får en inkompetent besikningstekniker ja.. kollar han inte rutan så gör han tjänstefel,,

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
27 februari 2013
gamlingen skrev:
sladden_92 skrev:

OM man får en inkompetent besikningstekniker ja.. kollar han inte rutan så gör han tjänstefel,,

verkligen inte! besiktningsmän ska kolla om bilens säkerhet är laglig att framföra på gata.
rutor har inget med säkerhet att göra. om du åker som jag och många andra i min kompiskrets har gjort, dragit ner rutorna å sagt att dem inte funkar. då säger dem "okej" sen skiter dem i det.

rutorna är inte deras uppgift. MEN är dem tonade och dem ser det säger dem åt dig pga att man inte ser personen i bilen då det är ett måste.

dem har ingen uppgift att kolla om rutorna fungerar.

8 300 Inlägg
27 februari 2013
barenhoff skrev:
rutor har inget med säkerhet att göra. om du åker som jag och många andra i min kompiskrets har gjort, dragit ner rutorna å sagt att dem inte funkar. då säger dem "okej" sen skiter dem i det.

Då har ni haft tur. Hittar man på en besiktningsperson med koll så ger det en 2'a för främre sidorutor, ej kontrollerbara.

5 198 Inlägg
27 februari 2013
Marlboroman skrev:
barenhoff skrev:

Då har ni haft tur. Hittar man på en besiktningsperson med koll så ger det en 2'a för främre sidorutor, ej kontrollerbara.

Sen att vissa skiter i det är en annan sak..

Sök