Avgasrör "typ snabbkoppling hotrod stuk"

jolle-volvo
27 februari 2013 · 214 Inlägg

gurragas skrev:

jolle-volvo skrev:

gurragas skrev:

350 (cheva) i en dodge (mopar) är inte det som att sätta en folkamotor i en porsche??? lol

kanske är så men försök att hålla er till topic

Topic är väl att du sätter dit skiten och chansar på att det går igenom, går det inte igenom så åker du hem och skruvar bort dom och besiktar igen, kostar vär en trehundring och en timmes jobb om det inte skulle glida igenom.
För så mycket är säkert, får du dom inte hundra täta så åker du på avgasläckage i alla fall..

Btw, vad är det för årsmodell på darten, är den i spannet så att den bara behöver besiktas vartannat år?
Då är det ju bara att besikta sätta dit cut outsen och åka i två år tills det är dags att besöka bilprovningen igen..

jo det är väll sant men nu handlar tråden om vart man kan få tag på sånna .. har kollat med hansen och dom har ett par för 1200 vilket är larvigt dyrt då dom på deras amerikanska sida kostar $29,90 , men dom skulle ringa tillbax nästa vecka å se vad dom kunde hitta... den e en 65a gt

Volvo pv831 "Droska" (1954)
gurragas
27 februari 2013 · 269 Inlägg

jolle-volvo skrev:

gurragas skrev:

jolle-volvo skrev:

kanske är så men försök att hålla er till topic

Topic är väl att du sätter dit skiten och chansar på att det går igenom, går det inte igenom så åker du hem och skruvar bort dom och besiktar igen, kostar vär en trehundring och en timmes jobb om det inte skulle glida igenom.
För så mycket är säkert, får du dom inte hundra täta så åker du på avgasläckage i alla fall..

Btw, vad är det för årsmodell på darten, är den i spannet så att den bara behöver besiktas vartannat år?
Då är det ju bara att besikta sätta dit cut outsen och åka i två år tills det är dags att besöka bilprovningen igen..

jo det är väll sant men nu handlar tråden om vart man kan få tag på sånna .. har kollat med hansen och dom har ett par för 1200 vilket är larvigt dyrt då dom på deras amerikanska sida kostar $29,90 , men dom skulle ringa tillbax nästa vecka å se vad dom kunde hitta... den e en 65a gt

Polarn byggde egna, svatsade ihop rören, gjorde spjäll och sen köpte han elmotorer i Kista någonstans, de kostade ett par hundra tror jag..
Motorerna bör dock vara värmetåliga..

Mopar or no car:)
Dodge Challenger "Nightcrawler" (1970)
Dango
27 februari 2013 · 62 Inlägg

Tänkte precis på detta med att bygga själv, nu vet jag inte hur händig du är med svetsen osv men det är ju inte överdrivet svårt att bygga nått eget med nån rolig fläns från t.ex klracing
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot … l-8mm.html

bara bygga ett täcklock som tätar så är du hemma. Dom har ju även massa downpipe flänsar osv som du kan köpa packningar till så det blir 100 tätt.

Mvh Marcus

Volvo 940 turbo "A.K Racing" (1997)
jolle-volvo
27 februari 2013 · 214 Inlägg

Dango skrev:
Tänkte precis på detta med att bygga själv, nu vet jag inte hur händig du är med svetsen osv men det är ju inte överdrivet svårt att bygga nått eget med nån rolig fläns från t.ex klracing
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/mot … l-8mm.html

bara bygga ett täcklock som tätar så är du hemma. Dom har ju även massa downpipe flänsar osv som du kan köpa packningar till så det blir 100 tätt.

Mvh Marcus

svets är jag väll inte så händig på men de skulle man ju kunna be något fordonsgymnasium svetsa om de nu va så .. dock stör det mig att det finns på summits hemsida en helt klar för knappt $30 cirka 200 kr
men som sagt väntar på svar till nästa vecka så får väll se om dom kan lura fram något ... men alla tips är välkommna

Volvo pv831 "Droska" (1954)
MeepMeep Finraggare
2 mars 2013 · 2 381 Inlägg

Min går också igenom med cutouts men problemet är snarare att de jag har går sönder stup i kvarten...

Summit säljer direkt till sverige fyi

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang