Hur e de med böter utomlands?

ChrissDaMan
2 mars 2013 · 99 Inlägg

Tja, jag undrar bara , hur är det om man kör för fort(aller andra överträdelser) i nåt annat land?
jag fick ju mitt körkort för inte så länge sen.

Kan polisen ta mitt körkort eller? hur e de med detta?


Tack på förhand








jag vet inte om de står i tråden med alla böter o priser men

Senast redigerat av ChrissDaMan (2 mars 2013)

Blyfot_Racing
2 mars 2013 · 904 Inlägg

Dom kan ta det så får du tillbaka du kommer i Sverige det ä bara för att du inte ska bli strandsatt i nåt land utan att kunna köra hem så va det förr

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Brådhis * Voff voff *
2 mars 2013 · 10 280 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Dom kan ta det så får du tillbaka du kommer i Sverige det ä bara för att du inte ska bli strandsatt i nåt land utan att kunna köra hem så va det förr

Dom kan ta det utomlands men man får tillbaka det när man kommer hem eftersom man ska kunna köra hem...? Det låter väldigt bakvänt...? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
2 mars 2013 · 1 898 Inlägg

Brådhis skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Dom kan ta det så får du tillbaka du kommer i Sverige det ä bara för att du inte ska bli strandsatt i nåt land utan att kunna köra hem så va det förr

Dom kan ta det utomlands men man får tillbaka det när man kommer hem eftersom man ska kunna köra hem...? Det låter väldigt bakvänt...? smile

//Brådhis

Då har man väl inte blivit av med kortet om man kan köra hem? Eller? smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Brådhis * Voff voff *
2 mars 2013 · 10 280 Inlägg

ExXtr3me skrev:

Brådhis skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Dom kan ta det så får du tillbaka du kommer i Sverige det ä bara för att du inte ska bli strandsatt i nåt land utan att kunna köra hem så va det förr

Dom kan ta det utomlands men man får tillbaka det när man kommer hem eftersom man ska kunna köra hem...? Det låter väldigt bakvänt...? smile

//Brådhis

Då har man väl inte blivit av med kortet om man kan köra hem? Eller? smile

Precis... Böter men behålla kortet utomlands för att kunna köra hem skulle jag kunna förstå, men att dom tar kortet utomlands och man får tillbaka det i Sverige för att man ska kunna köra hem blir bara fel i mitt huvud iaf. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
DasAuto
2 mars 2013 · 2 751 Inlägg

Dom kan ge dig böter, i värsta fall förbjuda dig att komma in i landet ett tag, till och med ta din bil. Allt beror på hur stort "brott" du gjort.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang