Vad tror ni straffet blir?

Skylin3 Jobbig person
27 februari 2013 · 66 Inlägg
Lita på mig, jag ljuger
Audi A4 Avant "1.9Tdi" (2004)
Kollan
27 februari 2013 · 618 Inlägg

Det är väl inte helt omöjligt att det blir fängelse med tanke på att han Nästan körde på två personer?
Dagsböter och indraget körkort?

Pooontus
27 februari 2013 · 26 Inlägg

hahahahaha så går det när man är fränare en vad man är smile men blir säker bra vän med kåta ove big_smile

BMW 525 turbo "tjocken" (1990)
Richtenb
28 februari 2013 · 1 359 Inlägg

2 dagar på gran canaria med all inclusive samt dagsböter på 2kr och 50 öre. Vi har ett hårt rättssystem i Sverige...

Du kan ju skjuta ihjäl 7 personer och komma ut efter 10 år så man blir ju inte förvånad längre

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Martin 9-3 Fisketokig
28 februari 2013 · 2 997 Inlägg

240 timmar samhällstjänst samt böter.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Skylin3 Jobbig person
2 mars 2013 · 66 Inlägg

Jag tänkte snarare hur lång spärrtid(allt körkortsrelaterat), bötern är mindre viktig!

Lita på mig, jag ljuger
Audi A4 Avant "1.9Tdi" (2004)
trubbelturbo
2 mars 2013 · 1 458 Inlägg

är det du eller?

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Hamilton
4 mars 2013 · 8 864 Inlägg

Skylin3 skrev:
Jag tänkte snarare hur lång spärrtid(allt körkortsrelaterat), bötern är mindre viktig!

Vi får hoppas på minst 1år allt annat vore tjänstefel.

Fotograf på tierpidag.se
Conceited GARAGET V.D.
4 mars 2013 · 900 Inlägg

missa kortet pga vårdslöshet i trafiken och strunt i stopplikten. böter upp till 10000 kr och ev. spendera 2 veckor i finkan smile

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
torpis Forummoderator
4 mars 2013 · 10 572 Inlägg

Conceited skrev:
missa kortet pga vårdslöshet i trafiken och strunt i stopplikten. böter upp till 10000 kr och ev. spendera 2 veckor i finkan smile

Fängelse blir det helt garanterat, frågan är bara hur länge. Det finns flera liknande fall som verkar ganska ringa men som alltid ger fängelse, sök lite.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Conceited GARAGET V.D.
4 mars 2013 · 900 Inlägg

torpis skrev:

Conceited skrev:
missa kortet pga vårdslöshet i trafiken och strunt i stopplikten. böter upp till 10000 kr och ev. spendera 2 veckor i finkan smile

Fängelse blir det helt garanterat, frågan är bara hur länge. Det finns flera liknande fall som verkar ganska ringa men som alltid ger fängelse, sök lite.

ja fast Sverige är för snäll när det gäller fängelsestraffen. en 41 årig lärare hade utnyttjat sexuellt en 13 årig elev under ett helt år och fick bara 6 månader fängelse + 40 tkr skadestånd (det var en vecka sen) så jag skulle inte bli förvånad om han inte får någonting alls. eller max 2 veckor :p

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..
Volvo xc70 "summum sport edition" (2014)
Andromeda Rumpmas
8 mars 2013 · 3 860 Inlägg

Skylin3 skrev:
Jag tänkte snarare hur lång spärrtid(allt körkortsrelaterat), bötern är mindre viktig!

Hade det varit jag som hade varit skyldig hade jag snarare varit orolig för min mentala hälsa och den likgiltighet för mänskligt liv, alltså antisocial personlighetsstörning, som dels gärningen vittnar om, och dels att se böterna som den enda riktiga konsekvensen och risken av handlingen snarare än att ha riskerat att ta livet av andra människor. Men det är bara jag det, och rent hypotetiskt eftersom ändå ingen medlem på Garaget kan göra något sådant, det är ju sånt påtända tjackpundare gör?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang