Släcka Lamndalampan på volvo 850

dynamic_mannen
3 januari 2005 · 57 Inlägg

På volvo 850 (kanske fler volvo´s) sitter där en felkodsavläsare i motorrumet (sitter till vänster framifrån sett) brevid påfyllningen till behållaren för vindrutespolarvätskan. på årsmodell -96 efter -96 så sitter den under en kåpa framför växelspaken och har en 16-stifts uttag för anslutning till en felkodsläsare. Felkodsavläsarna består av två moduler, tag av dammskydden (locken) under locken finns det ett A och ett B och båda har 6 nummererade socklar (Håll).
För att nu nollställa lamndalampan slå på tändningen utan att starta bilen stoppa sedan i tråden som sitter fast i locket i nr: 2 sedan trycker du på knappen som sitter brevid A:et i Ca: 1 sekund vänta tills lampan börjar att lysa skriv sedan ner koderna (blinkningarna) på ett papper.
när du är klar med detta så måste du nollställa systemet för att lampan skall släckas men först måste du stänga av tändningen och när du e klar med felsökningen vänta nån sekund och slå på tändningen igen låt tråden sitta kvar i sockel 2 på modul A. Tryck sedan ner testknappen i 5 sekunder, släpp sedan testknappen vänta i 3 sekunder på att lampan börjar att blinka. När det blinka tryck ner knappen 5 sekunder ytterligare. Lysdioden skall ha slutat blinka då. slå av täningen och slå på den igen och kontrollera att alla felkoderna är borta.

Annars e det bara att göra om allt från början igen man brukar inte lyckas dom första gångerna.

Tack för alla svar och alternativ jag fått från alla här inne smile Hoppas detta hjälper andra har ni problem eller behöver koder skriv gärna en rad så kan jag se om jag kan hjälpa till smile

:) utan bil stannar sverige......... ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang