Merclone fick nog med det mesta, förutom att jag vänder mig emot spackellagningar inte för att jag är originaltokig, men jag hatar verkligen när det lossnar stora sjok från en bil! Tyvärr ganska vanligt med den typen av lagningar, både svenska och importerade.
Grymt trist att ta bort en massa skit och göra rent för att sedan försöka rikta upp och svetsa och få det bra utan centimetertjocka spackelsjok...
Chevrolet tillhör GM, och många av modellerna (tex Camaro och Firebird) från GMs olika märken (i det här fallet Chevrolet och Pontiac) har en del karosseridelar gemensamma. Hur det är med just Impala har jag inte koll på, men det finns det säkert andra som har.
Mycket av delar får man tag på genom tex PG Larsson bildelar i Tibro och Granaths i Jönköping. Finns garanterat fler, men det är dessa jag har närmast och vettigast, och det är inte ofta jag behövt fortsätta ringa efter att ha pratat med dem... Du hittar säkert bra firmor i din närhet också, eller så beställer du från firmor på andra platser.
Kan också rekommendera dig att ta kontakt med en märkesklubb, där brukar det finnas mycket kunskap och användbara nätverk. Själv tillhör jag the Club of American Ford där alla amerikanska Fordar oavsett årsmodell samlas, och det måste väl finnas klubbar för dem som kör Impala också. Annars får du gärna köpa en Ford i stället och komma med i vår klubb!

Kan ju passa på att säga att trimma och köra fort är mest jobbigt med jänkare, klipp har man i mindre och modernare bilar, de här har kraft och styrka, men inte snabbheten utan att det blir både dyrt och besvärligt. Har försökt mig på det och gett upp, jänkare har jag idag att glida i och inte för racing...

Välkommen i jänkegänget!

// Ellen