Funderingar kring billig projektbil

Lillalilja
21 mars 2013 · 529 Inlägg

Hallå!

Kommer flytta till sommaren och som det är planerat nu iaf så kommer jag ha tillgång till mekplats då äntligen (bor i lägenhet nu). Går i tankarna på att man skulle skaffa sig ett projekt att hålla på med på helgerna då jag inte känner någon dit jag ska flytta.

Har funderat på att antingen skaffa en risig amerikanare, typ valiant/dart och liknande i sämre skick och fixa till. Kanske en Ford Taunus? Har tyvärr noll erfarenheter av den bilen. Kanske hitta en Manta/Ascona och stoppa i en Volvo-motor i. Har ni egna erfarenheter/tips på vad man ska titta efter? Ska ju vara billigt och bakhjulsdrivet.

Jag kommer förmodligen skaffa svets, men jag kan i princip ingenting så avancerade grejer kommer jag att få lämna bort. Flytten är i samband med jobb, har studerat tills nu så jag har inte så mycket pengar. Tänkte mig att köpa bilen för kanske 10-15 000 och sedan efter hand kunna lägga ut iaf 10 000. Vad tror ni om det?

http://www.blocket.se/vasterbotten/P... … =3&w=3
Ett exempel på något jag letar efter.

Sedan förstår jag inte heller riktigt reglerna kring motorbyte och så. Vad krävs om man ska trimma en bil för att få den gatlaglig?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang