Körkort: uppkörning och teori

Rafii
22 mars 2013 · 27 Inlägg

Hej jag är 17 år och jag har hört från olika personer att jag kan göra uppkörningen och teorin nu sen får jag körkortet när jag fyller 18 år ? och andra säger att det inte stämmer neutral
någon som vet hur det ligger till ?

BMW 728 "Björnen" (1997)
pim_pim
22 mars 2013 ·

Rafii skrev:
Hej jag är 17 år och jag har hört från olika personer att jag kan göra uppkörningen och teorin nu sen får jag körkortet när jag fyller 18 år ? och andra säger att det inte stämmer neutral
någon som vet hur det ligger till ?

Fel.

Uppkörningen och teorin får du göra tidigast när du är 18år.

confuzzed
22 mars 2013 · 13 Inlägg

Ring transportstyrelsen och fråga eller vänd dig till en körskola så får du bästa svaret smile

Rafii
22 mars 2013 · 27 Inlägg

pim_pim skrev:

Rafii skrev:
Hej jag är 17 år och jag har hört från olika personer att jag kan göra uppkörningen och teorin nu sen får jag körkortet när jag fyller 18 år ? och andra säger att det inte stämmer neutral
någon som vet hur det ligger till ?

Fel.

Uppkörningen och teorin får du göra tidigast när du är 18år.

Tack för svaret ! smile

BMW 728 "Björnen" (1997)
Kebabfrulle
22 mars 2013 · 630 Inlägg

Teori och uppkörning får du göra från och med samma dag som du fyller 18, alltså du kan boka uppkörning och teori på din 18-års dag. Halkan kan du göra innan du är 18 år.

pim_pim
22 mars 2013 ·

Rafii skrev:

pim_pim skrev:

Rafii skrev:
Hej jag är 17 år och jag har hört från olika personer att jag kan göra uppkörningen och teorin nu sen får jag körkortet när jag fyller 18 år ? och andra säger att det inte stämmer neutral
någon som vet hur det ligger till ?

Fel.

Uppkörningen och teorin får du göra tidigast när du är 18år.

Tack för svaret ! smile

Om det nu är B-kort vi pratar om. ^^

Rafii
22 mars 2013 · 27 Inlägg

pim_pim skrev:

Rafii skrev:

pim_pim skrev:

Fel.

Uppkörningen och teorin får du göra tidigast när du är 18år.

Tack för svaret ! smile

Om det nu är B-kort vi pratar om. ^^

Haha ja cool

BMW 728 "Björnen" (1997)
Hamilton
22 mars 2013 · 8 864 Inlägg

Du är felinformerad, du måste vara 18:år fyllda för att få köra upp för B-behörighet
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Evildan
22 mars 2013 ·

Tänk om det var så som dina felinformerande kamrater påstår även på bolaget...

Till säljaren:
"Jag köper ölen nu när jag är 19 men tänker inte dricka den innan jag fyller 20"
Dra i dom den myten och få dig ett riktigt gott skratt om någon försöker wink

Rafii
22 mars 2013 · 27 Inlägg

Evildan skrev:
Tänk om det var så som dina felinformerande kamrater påstår även på bolaget...

Till säljaren:
"Jag köper ölen nu när jag är 19 men tänker inte dricka den innan jag fyller 20"
Dra i dom den myten och få dig ett riktigt gott skratt om någon försöker wink

Haha ska fan göra det ! big_smile

BMW 728 "Björnen" (1997)
Aearok
22 mars 2013 · 35 Inlägg

audicarsismine skrev:
Teori och uppkörning får du göra från och med samma dag som du fyller 18, alltså du kan boka uppkörning och teori på din 18-års dag. Halkan kan du göra innan du är 18 år.

Inte riktigt. Du kan boka både uppkörning och teori innan du fyller 18, förutsatt att du har gjort både riskettan och risktvåan.

AChr
22 mars 2013 · 336 Inlägg

Aearok skrev:

audicarsismine skrev:
Teori och uppkörning får du göra från och med samma dag som du fyller 18, alltså du kan boka uppkörning och teori på din 18-års dag. Halkan kan du göra innan du är 18 år.

Inte riktigt. Du kan boka både uppkörning och teori innan du fyller 18, förutsatt att du har gjort både riskettan och risktvåan.

Nej, man kan boka uppkörning och teoriprov ändå, men man lär inte få göra dem om man inte gjort riskutbildningarna innan själva proven.

Jag bokade uppkörning och teoriprov i somras (13:e juli tror jag, minsann)(Gäller att vara ute i god tid). Riskettan gjorde jag i mitten av augusti och halkan den 17:e september. Uppkörning och teori gjorde jag 3:e oktober (18-årsdagen). big_smile

Senast redigerat av Saabfan1 (22 mars 2013)

Just turbo power, no real shit.
Kebabfrulle
22 mars 2013 · 630 Inlägg

Aearok skrev:

audicarsismine skrev:
Teori och uppkörning får du göra från och med samma dag som du fyller 18, alltså du kan boka uppkörning och teori på din 18-års dag. Halkan kan du göra innan du är 18 år.

Inte riktigt. Du kan boka både uppkörning och teori innan du fyller 18, förutsatt att du har gjort både riskettan och risktvåan.

Jag är medveten om att det går att boka innan man är 18, men man kan inte utföra proven innan man fyllt 18, man behöver inte ha gjort halkan/risk tvåan för att kunna boka, det går att boka utan problem men man måste ha hunnit göra halkan innan provdatumet, bokade själv innan jag gjorde halkan, fick hem två bekräftelser på post, dock stod det "Har inte genomgått Risk 2:an/halkan blablabla" smile

Aearok
23 mars 2013 · 35 Inlägg

audicarsismine skrev:

Aearok skrev:

audicarsismine skrev:
Teori och uppkörning får du göra från och med samma dag som du fyller 18, alltså du kan boka uppkörning och teori på din 18-års dag. Halkan kan du göra innan du är 18 år.

Inte riktigt. Du kan boka både uppkörning och teori innan du fyller 18, förutsatt att du har gjort både riskettan och risktvåan.

Jag är medveten om att det går att boka innan man är 18, men man kan inte utföra proven innan man fyllt 18, man behöver inte ha gjort halkan/risk tvåan för att kunna boka, det går att boka utan problem men man måste ha hunnit göra halkan innan provdatumet, bokade själv innan jag gjorde halkan, fick hem två bekräftelser på post, dock stod det "Har inte genomgått Risk 2:an/halkan blablabla" smile

Märkte precis att jag läste din text lite fel wink Trodde att du menade att man kan BOKA på 18-årsdagen.
Hur som helst så tror jag att TS fick sitt svar.

Lycka till på uppkörningen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang