3369
Sök

Nissan Micra 1.3 K11 93-03 HJÄLP, RÅD

124 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
Tjenare alla goa gubbar och damer!

Jag tänkte köpa mig min första bil nu och använda lite som pendlar bil, så jag har kollat runt nu efter en liten billig bil med liiiite kräm i.
Så jag har fasnat för en nissan micra.
Jag vet inte allt för mycket om bilar, därför vänder jag mig hit.
Micran har ju en kamkedja, så servicen blir då ganska billig om man håller efter oljan.
Jag såg på youtube en micra som kom upp i 170 km/h med ynka 75 häst, är de ens möjligt??
Så om de är möligt låter de ju som en rolig bil, för jag vill ju ha nått som man kan leka lite med också!

Dom säger att den drar 0.6 milen i blandad körning, men vad kan man tänka sig att den drar vid "lekande" körning?
Ajuste, jag har läst och hört att sätena är riktigt obekväma! Så kan man trycka in några andra skönare säten tex volvo säten?

Så nu, den sista frågan. Finns det någon här som verkligen vill avråda mig till att köpa en micra, eller finns det några andra skavanker än att den är obekväm och rostar lätt som avgör att jag inte bör köpa en??

Tack på förhand // patrik

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
2 februari 2013
Ja om du vill ha en bil du kan "leka" med så hoppas jag inte du har för stora krav på just "lek"  smile
Och om den drar 0.6 o du vill ha en kul bil så finns det mååånga andra bilar som är roligare och drar lika lite soppa.  smile
Jadå.175 blås är allt möjligt men det kanske tar en förmiddag att komma upp i den farten men ändå.
Billig pendlar bil,absolut men som sagt kolla runt lite mera.

124 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
lakhea skrev:
Ja om du vill ha en bil du kan "leka" med så hoppas jag inte du har för stora krav på just "lek"  smile
Och om den drar 0.6 o du vill ha en kul bil så finns det mååånga andra bilar som är roligare och drar lika lite soppa.  smile
Jadå.175 blås är allt möjligt men det kanske tar en förmiddag att komma upp i den farten men ändå.

Som sagt jag är ny i bilvärlden, vad ska jag kolla efter? Har du lust att rsbbla upp några?? big_smile

1 321 Inlägg
2 februari 2013
packepk skrev:
lakhea skrev:

Som sagt jag är ny i bilvärlden, vad ska jag kolla efter? Har du lust att rsbbla upp några?? big_smile

Du blir iallafall inte skadad vid en olycka iallafall, du dör direkt big_smile
Krocksäkerheten kanske inte spelar någon roll?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

1 321 Inlägg
2 februari 2013

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

716 Inlägg
2 februari 2013
Saab 9-3 2.0t 150hk/185hk/200hk får du för en billig peng nuförtiden... Minns ej vad min gamla 200hk drack men de va inte farligt alls, vill minnas runt 0.6-0.8 på motorvägen lite mer än litern inne i stan med tung högerfot.. Skön bil faktiskt. Kamkedja där med, sköt oljeservis så håller den ordentligt länge. Stirra dig inte blind på miltalen på blocket, dom håller bra om den äv välskött.
Men där har du en bil för nybörjare som är kapabel för lite "buskörning"

124 Inlägg
2 februari 2013
Trådstartare
Krist skrev:
Saab 9-3 2.0t 150hk/185hk/200hk får du för en billig peng nuförtiden... Minns ej vad min gamla 200hk drack men de va inte farligt alls, vill minnas runt 0.6-0.8 på motorvägen lite mer än litern inne i stan med tung högerfot.. Skön bil faktiskt. Kamkedja där med, sköt oljeservis så håller den ordentligt länge. Stirra dig inte blind på miltalen på blocket, dom håller bra om den äv välskött.
Men där har du en bil för nybörjare som är kapabel för lite "buskörning"

Över litern känns ganska dyrt för mig, jag är rädd att försäkringen kommer att bli riktigt dyr för mig också! (18 år)

Skaffa em rolig, bränslesnål, billig i försäkring med kamkedja kanske bara ör en dröm!

Jag har kollat lite med en mercedes 190e, hur är de med dom? Hur mycket drar dom, och hur mycket ligger försäkringen på?

3 235 Inlägg
2 februari 2013
Köp en Golf istället, ca samma förbrukning, bättre komfort och säkerhet.
Annars kan jag verkligen rekommendera en Colt, otroligt skön bil att köra och leka med:)

881 Inlägg
1 april 2013
Volvofarfar skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=ez_UmX9Dc9A

http://www.youtube.com/watch?v=1OrEf8CAxWI

Funderade just på att köpa en som pendlarbil.

Tror jag skiter i det! lol

Sök