Vart köpa silikonslang för återcirkulerande dumpventil?

caromania Forummoderator
3 april 2013 · 9 296 Inlägg

Jag måste bara slå ett slag för det enklaste och billigaste alternativet: Ebay.co.uk. Kommer i brevlådan, är billigare och håller samma eller högre kvalitet än de flesta "noname"-postorderfirmor som poppar upp i annonser här och på andra ställen. Köpte tunn siliconslang för några tior, slapp köra och inga svenska postförskotts- orderavgifter.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
klawd22 Bilälskare
4 april 2013 · 283 Inlägg

Bazzzinga skrev:
Ska slänga på en återcirkulerande dumpventil på bilen min. Jag behöver en 25 mm silikonslang på drygt 70-80 cm.

Kollat på Do88 och liknande sidor, men priserna går ju uppemot 500 kr inkl frakt. Tänkte bara se om man kan hitta det billigare i en fysisk butik?

Bor i Blekinge.

Tips uppskattas.

kolla med industriföretag?? dem brukar hja en massa slangar å så.. de gör ju inget om slangen är lite tjockare så.. jag körde med en slang som va 25mm invändigt och en ca 40mm utvändigt

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D
Saab 9-5 "The Beast" (1999)
Bazzzinga
5 april 2013 · 113 Inlägg

Det är fixat för längesedan!

Jag körde på Biltemas armerade PVC-slang till båtar. 25 mm på insidan och 28 på utsidan eller något sådant tror jag att det är. Går hur bra som helst och står emot både värmen och trycket utan problem. Kostade 129 kronor för fem meter. big_smile

http://www.garaget.org/?car=309467&image=3060179 Bild på motorrummet med slangen i.

Senast redigerat av Bazzzinga (5 april 2013)

- Livet är för kort för att köra långsamt!
- Du kan inte köpa lycka, men du kan köpa en Volvo S/V70, och det är ju praktiskt taget samma sak.
Volvo V70 2.4T "Landsvägsslukaren" (2003)
Volvo S70 2.3 T5 "Hustrun" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang