Hyra minibuss i Göteborg?

Naikon Trummis
9 april 2013 · 404 Inlägg

Tjenare. Vi är 5 personer som ska dra ner till Sweden Rock i sommar, och vi tänkte det skulle vara gött att ha en liten större bil. Vi har kollat runt lite på minibussar, men det ända vi hittar är företag som hyr ut till sjuka priser, och oftast har en hög åldersgräns. Kollat runt lite på Blocket, men inte hittat något uthyres.

Så vi undrar om ni kan tipsa om något annat ställa man kan hyra en minibuss, kanske istället för dessa stora företagen som Hertz och Avis och liknande. Vi behöver hyra den i 4 dagar/3 nätter, och vi har inga krav förutom att det ska vara just en minibuss/van. 5 sköna platser med gott om utrymme. En VW Caravelle eller Cheva Voyager och liknande är intressant.

MVH

Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
9 april 2013 · 241 Inlägg

När jag letade efter hyrbil så upptäckte jag att OKQ8 var billigast, på den bilen jag tänkte hyra så låg dom hela 4000 SEK under Hertz och Avis.
(Det var då under 3 dygns hyra)

Senast redigerat av Noart (9 april 2013)

Naikon Trummis
9 april 2013 · 404 Inlägg

Noart skrev:
När jag letade efter hyrbil så upptäckte jag att OKQ8 var billigast, på den bilen jag tänkte hyra så låg dom hela 4000 SEK under Hertz och Avis.
(Det var då under 3 dygns hyra)

Tack för tipset.

Tyvärr kostar deras minibuss visst 1000kr/dygn, plus att de verkar ha åldersgräns på 20, när vi är 19.
Vi behöver ju inte någon modern bil direkt, utan vi vill väl komma undan så billigt som möjligt, så huvudsaken är väl mer att den bara rullar.

kallabaz
9 april 2013 · 362 Inlägg

Volkswagen lånar ut sin Sportbuss om man som förening ska till ett idrottsevenemang. Lite nackträning måste ni väl få på Sweden Rock? smile

VW Kungsbacka

Senast redigerat av kallabaz (9 april 2013)

Naikon Trummis
9 april 2013 · 404 Inlägg

kallabaz skrev:
Volkswagen lånar ut sin Sportbuss om man som förening ska till ett idrottsevenemang. Lite nackträning måste ni väl få på Sweden Rock? smile

VW Kungsbacka

Hur mycket kostar den tror du? Är det lite "inofficiellt" eller? tongue

Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
10 april 2013 · 241 Inlägg

Jag skulle nog i sådana fall ha slängt ut en efterfrågan på Facebook eller liknande. Det borde finnas någon i Göteborg som har en minibuss eller minivan. smile
Du hittar nog inte någonting som är billigare än 1000kr/dygn om du inte ska "låna" av någon.

janli
10 april 2013 · 91 Inlägg

Det är värt att kolla med Heimroths i Varberg, vi hyr alltid där. http://www.heimroths.se/

kallabaz
10 april 2013 · 362 Inlägg

Naikon skrev:

kallabaz skrev:
Volkswagen lånar ut sin Sportbuss om man som förening ska till ett idrottsevenemang. Lite nackträning måste ni väl få på Sweden Rock? smile

VW Kungsbacka

Hur mycket kostar den tror du? Är det lite "inofficiellt" eller? tongue

Den är gratis. Sök på sportbussen på facebook.

EDIT: http://www.facebook.com/Sportbussen?fref=ts

Senast redigerat av kallabaz (10 april 2013)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 april 2013 · 17 478 Inlägg

Rent a Wreck.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Naikon Trummis
10 april 2013 · 404 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Rent a Wreck.

23 års åldersgräns... annars hade det varit perfekt med rimliga priser.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 april 2013 · 17 478 Inlägg

Naikon skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Rent a Wreck.

23 års åldersgräns... annars hade det varit perfekt med rimliga priser.

Ge inte upp! Ring och förklara läget och att ni kör lugnt med bussen! Någons pappa kan stå för kontraktet men spela med öppna kort. Jag tror det kan gå!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Naikon Trummis
10 april 2013 · 404 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Naikon skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Rent a Wreck.

23 års åldersgräns... annars hade det varit perfekt med rimliga priser.

Ge inte upp! Ring och förklara läget och att ni kör lugnt med bussen! Någons pappa kan stå för kontraktet men spela med öppna kort. Jag tror det kan gå!

Fast det går nog bort ändå... det var visst 3,5kr per kilometer, vilket ger en ytterligare avgift på 2100kr. Alltså sammanlagt ca närmare 4000kr. Lite mycket för 3 dagar tycker vi.

Antar att det är det billigaste man kommer undan, kanske man ska skippa idén om att hyra en minibuss för mindre än 2000kr. Tänkte att någon måste ju gå med på att hyra ut sin kanske femton år gamla minivan för mindre än 2000kr. Men då snackar vi väl svart i så fall, och det är kanske inget man får diskutera här.

kallabaz
11 april 2013 · 362 Inlägg

Det billigaste är nog att köpa någon rostig minibuss, köra till Sweden Rock och hem, göra i ordning den så den ser fräsch ut, och sedan sälja den.

Förhoppningsvis får ni ut mer än vad ni gav och kan få resan betald smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang