11693
Sök

Chrysler Grand Voyager vs. Citroën c8 el. VW Sharan typ...

2 Inlägg
13 april 2013
Trådstartare
Är smått rådvill. Ska köpa ny bil då vår VW Caravelle gjort sitt. Behöver en sjusitsig bil för att kunna åka runt med ett band + musikutrustning. Jag vill att alla sätena ska vara hyfsat bekväma (Opel Zafiran går bort då jag hört att mittensätet är väldigt obekvämt). Jag har varit inne på en VW Sharan, emn har nu hittat en Citroën c8 som jag är intresserad av. Dock vore det bra med lite mer bagageutrymme även om man är 7 personer, så då funderar jag på en Chrysler Grand Voyager, men;
undrar om CGV generellt dricker mer än t.ex. en Citroen c8?
och
Går det att flytta sätena i CGV så man kan ha tre-sitssoffan i mitten och de separata stolarna längst bak?

Någon som vet?

Väldigt tacksam för svar smile

Forummoderator
18 558 Inlägg
13 april 2013
caravello skrev:
Är smått rådvill. Ska köpa ny bil då vår VW Caravelle gjort sitt. Behöver en sjusitsig bil för att kunna åka runt med ett band + musikutrustning. Jag vill att alla sätena ska vara hyfsat bekväma (Opel Zafiran går bort då jag hört att mittensätet är väldigt obekvämt). Jag har varit inne på en VW Sharan, emn har nu hittat en Citroën c8 som jag är intresserad av. Dock vore det bra med lite mer bagageutrymme även om man är 7 personer, så då funderar jag på en Chrysler Grand Voyager, men;
undrar om CGV generellt dricker mer än t.ex. en Citroen c8?
och
Går det att flytta sätena i CGV så man kan ha tre-sitssoffan i mitten och de separata stolarna längst bak?

Någon som vet?

Väldigt tacksam för svar smile

Vilken prisklass pratar vi om? C8 gillar jag men jag har sålt dessa och bara kört runt i nya bilar... Även haft äldre Voyager och med V6 automat. Dessa dricker mer än en alkis som varit på bolaget klockan 10:01 på måndag morgon... Vi pratar då de äldre till -00. De nyare Vojjar har mindre problem med växellådan men är duktigt törstiga de med men man åker som en gud med underbart bottendrag i maskin. Svårt val. Sharan är bra. lite trång i jämförelse. Jag skulle nog säga att Sharan/Galaxy/Alambra (samma bil) är en liten MPV och C8 och Vojjen är en normalstor dito.

Vad är du ute efter? Stor? Automat? Bekväm? Billig i drift? Låga mil? Osv...

2 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
Jag är ute efter en som är så stor som möjligt (då är ju c8 bra om du säger att det är modell större) för att vara en MPV, gärna manuell då ajg tycker det är lite tråkigt att köra automat och vill kunna köra "eco-driving", gärna billig i drift och så lågt miltal som möjligt för priset. Den ska också ha dragkrok smile Prisklass 35-50 000
Ska åka och kolla på en c8, på en bilfirma,för 50 000 som uppfyller alla mina krav och har gått 10 500 mil, låter ganska bra tycker jag.

Tack så hemskt mycket för svar/hjälp!

/Lisa

Sök