JsoooN skrev:
Undviker helst diskussioner om partikelfilter och vems pappa som har störst *** i denna tråden, har förövrigt blivit mer och mer sugen på en e90/1 320d, läste att dessa har någon form av el-värmare inbyggda som gör så att man iaf får varmt i kupén ganska snabbt, hur bra fungerar detta?
Blir ju lite orolig samtidigt då det lär slita mera att kallstarta motorn hela tiden dock..
Hur är det med service intervaller på dom? Olja lär jag byta var 1000e mil iaf ungefär men är det något mer? (Förutom partikelfiltret då, får hoppas man klarar sig undan det inom en rimlig framtid..)
-GoPro-, De där saabarna är bra fina, man blir sjukt sugen när man ser de du länkar... synd det är ett tag kvar tills man ska byta..

Är det kamrem eller kedja på såna?
Övrigt : Undviker helst småbilar såsom clio och dylikt, varit o kikat lite på div. Kia modeller men känner mig mer sugen på en halvredig europé.
De bilar jag ska hålla extra koll på är iaf 93 ttid, V70/S80 2.4/d5 och E90 320d, eventuellt E87 118/120D & A4 2.0 tdi quattro.. så allt "bra o veta" och "köpråd" om dessa modeller tar jag emot.
EDIT, insåg just att garaget auto-censurerar vissa ord, gissar att de flesta förstår vad jag menar med "***" dock..