Enklast vore att ta en hela bränslesystemet från en 240 med insprutning original.
Men du behöver:
Bränslepump
Bränslerör
Bränsleslang
Slangklammer
Returledning
Sen så klart ett insug med BTR och fuelrail m.m. Enklast är ju ett komplett F-insug med BTR, fuelrail, spridare, spjäll, ja allt som ska sitta på det.
Billigt och bra, ja då är det väl egentligen bara MegaSquirt och VEMS man har att välja mellan. Konvertera till original LH2.2/2.4 anser jag inte är värt besväret, men du gör ju som du vill. Finns även några få som har monterat SAAB-sprut, verkar vara ett bra sprut för lite pengar men inte det lättaste att hitta hur det ska kopplas.
Sen behövs ju alla givare och så. Jag vet inte vilka givare som behövs för VEMS men för MS behöver du:
Volvo 850TPS (Bosch 0 280 122 001)
Vattentempgivare (Bosch nummer: 0 280 130 026). Du behöver även adapter för den, eftersom du har en -80a så antar jag att det är 398-topp på den och där finns det inget uttag för vattentempgivare med M12x1,5-gänga.
Lufttempgivare (Bosch nummer: 0 280 130 039)
Du behöver även fixa rpm-trigger. Där finns några alternativ:
B230F-svänghjul och VR-givare
Fördelare med Hall-sensor
Triggerhjul och VR-givare (36-1 eller 2-tands är de vanligaste triggerhjulen)