6636
Sök

"värde" i fina amazon delar?

383 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Har en del saker nya som gamla.

Någon som kan hjälpa till med priser? Tycker det borde va värt något?
Senast redigerat av Maffia (27 maj 2013)

2 174 Inlägg
21 april 2013
Maffia skrev:
Har en hel del gamla amazon delar som jag tänkt sälja, vet dock inte vilken prissättning dom ligger i. Tex rostfria framskärma nylackade i gräddvit, huv, dörrar i samma skick. Nyrenoverad b20 med allt renoverat eller nytt målat rött, 4 växlad låda ser ny ut, bromsservo ny eller renoverad, lister m,m. Finns hel bil som är påbörjad en renovering för 20 år sedan dock gick gubben bort och papperna blev skrotade. Stått inomhus sen 80 talet är en 65a.

Dom är eftertraktade men inte så dyra. Du kan få en hel bil extremt fin under 50 tusen.

En skärm för någon dom har samma färg och dörrar hade jag satt 3500-5000 per del ändå om det är i rätt Volvo original färg och felfria. Motor b20 med låda 4-5 tusen om det inte finns papper på renovering.

Bäst och hitta en som vill ha alltihop för 25 typ och regga in eller ta andra papper om han har en sämre bil.

Vettemannen
21 april 2013
Maffia skrev:
Har en hel del gamla amazon delar som jag tänkt sälja, vet dock inte vilken prissättning dom ligger i. Tex rostfria framskärma nylackade i gräddvit, huv, dörrar i samma skick. Nyrenoverad b20 med allt renoverat eller nytt målat rött, 4 växlad låda ser ny ut, bromsservo ny eller renoverad, lister m,m. Finns hel bil som är påbörjad en renovering för 20 år sedan dock gick gubben bort och papperna blev skrotade. Stått inomhus sen 80 talet är en 65a.

Du menar väl framskärmar fria från rost eller är det plastskärmar för dom är ju rostfria.

/Benny

383 Inlägg
21 april 2013
Trådstartare
Ja precis fria från rost, aldrig lagade.

Evildan
21 april 2013
det där är inte värt ett skit....jag kan komma och hämta skiten och köra det till skroten........helt gratis wink

nåväl, prova att annonsera ut det i förslagsvis entusiasttidningen klassiker, leta annonser och jämför vad som begärs där så kankse du får ett hum om värdet.

kontakta svis?
vad kostar exempelvis en ny skärm där? (om det fortrarande finns)

annonsera utomlands? rätt stort sug efter oldtimer volvo i tyskland, holland, italien.

309 Inlägg
22 april 2013
Maffia skrev:

Om du är med i facebook så finns amazonklubben där! Där kan du få seriös värdering på dina grejer.
Mycke bra folk där som vet allt om amazoner.

Sök