Har de senaste dagarna märkt att turbon i min kära Saab inte kickar in längre. Tror det är den lättare varianten utav Saabs turbo och saknar därför en turbomätare. Men fortfarande så känner jag att bilen inte sticker iväg lika kvickt som förut.
Problemet började för ett par dagar sen, vet inte exakt när dock. Men värt att nämna är att jag hjälpte en vän starta hans bil med startkablar runt tiden då turbon la av. Kan detta ha påverkat min turbo på något sätt? Annars vet jag inte vad som kan ha hänt.
När turbon fungerade var den smått ryckig när den kickade in. Kan det vara så att turbon helt enkelt gjort sitt?
Tycker du bör ha T7-motorn i din bil och dom ska ha mindre problem med än den gamla t5-motor som e känd för sina magnetventiler, men dom kan ju trots allt gå sönder ändå!
Då börjar laddat svaja och det kan också sjunka en del, om det är detta vet jag inte. Annars kan du ha fått läckage någonstans, då får du provtrycka systemet och kolla över små vakumslangar, att känna på turbons axel och om den tryckt ur sig nån olja kan 3också ge en inblick i vad som hänt.
Tycker du bör ha T7-motorn i din bil och dom ska ha mindre problem med än den gamla t5-motor som e känd för sina magnetventiler, men dom kan ju trots allt gå sönder ändå!
Då börjar laddat svaja och det kan också sjunka en del, om det är detta vet jag inte. Annars kan du ha fått läckage någonstans, då får du provtrycka systemet och kolla över små vakumslangar, att känna på turbons axel och om den tryckt ur sig nån olja kan 3också ge en inblick i vad som hänt.
Får helt enkelt börja leta.
Tack för så snabbt svar! Det finns så mycket att kolla så jag vet inte vart jag ska börja. Du känner inte till något "vanligt" fel som lätt går att kolla upp?