Nära körkortsförlust-upplevelser? :)

Stripz Voodoo
8 april 2013 · 1 444 Inlägg

En sväng till stugan i finland och hämta grästrimmern  på vägen  försöker jag skynda mig så jag hinner innan de blir mörkt 20mil fram å tbx på motor vägen där de är 120km/h max  ligger jag då och  kör om bilar i ja bilen nu går  efter sista viadukten så släpper jag gasen och då klockar polisen mig i 170 men  ser inte skymten av dom  innan jag ska svännga in i tårne  och ja de var bara  gå och sätta sig surt i polis bilen och vänta på dommen ...
som turvar så kunde de inte ta mitt körkort men  fick böter och körförbud i finland  smile 360€ 50för fort 28 dagsböter

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum
Audi 100 avant "Slammed" (1993)
Volkswagen Jetta Ls "Bettzy" (1981)
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
9 april 2013 · 296 Inlägg

Jag var påväg hem en kväll efter jag varit med sambon hos hennes mor , kallt väder som tusan så åkte upp cabbat och givetvis upphissade rutor , som vanligt har jag full tonat !

Var iaf påväg hem , åkte några km för fort i en rondell där jag kör om en motorcykel , hel svart och föraren hade svarta kläder , tänkte inte så mycket på att han la sig bakom mig , när vi kommer fram till ett stopp ljus så står det en golf som rycker lite , precis som att han ville att jag skulle rejsa honom , så jag är ju dum och gör det! Men direkt efter jag har kommit 30meter så ser jag att golfen bromsar och försvinner ur min backspegel , men givetvis är den där motorcykeln precis bakom mig , jag ska svänga vänster lite längre fram och blinkar och direkt efter kurvan kommer dom där blå ljusen på !

Polisen kommer ifrån civil enheten i Uppsala och frågar mig hur fort jag körde , jag känner direkt att det finns ingen anledning att ljuga så säger direkt 95-100km , då han hade utrustning på motorcykeln så hade han mätt upp min hastighet till 83km under en sträcka på 200meter! Vägen jag körde på var en 50väg..

Han ber att få se mitt körkort och jag ger honom det , han lägger det i sin Jack ficka samtidigt som han säger att jag tyvärr inte kommer att få tillbaka det , jag knäpper av mig bältet samtidigt som jag i ren frustration sparkar med fötterna i pedalerna , när jag sedan ska kliva ur bilen för att min sambo ska få sätta sig att köra så trycker polisen igen dörren och tittar på mig och säger att jag ska komma ihåg den känslan , för denna gång såg han förtvivlan i mina ögon då jag sparkade i min egen bil att jag ångrade mig och att han kände på sig att jag inte skulle göra liknande igen! Jag fick en varning på mina tonade rutor och en rejäl varning för min körning , men klarade mig med körkortet i behåll och utan böter! När han gick så tog han mig i handen och tydligen ska jag ha klämt så hårt utan att ha märkt det att han sa aj och drog undan handen!! Men pulsen var hög och kändes som att hjärtat skulle hoppa ut ur bröstkorgen!

Glad över att det hände faktiskt  för nu tänker jag helt annorlunda angående min bilkörning!

Det blir som det blir!
guzz_VR6
9 april 2013 · 3 Inlägg

Jag och några polare satt i bilen och var påväg till elmia. Då jag hade köpt ny bil dagen innan så var jag lite gasglad och tryckte på rätt mycket. Har för mig att det var 70 väg. Helt plötsligt skriker polarn till höger ''bromsa för helvete!''
Då såg jag att vi mötte herr blå, tryckte ner bromspedalen i botten och kollade till på mätaren. straxt över 220 åkte vi. Enligt kompisarna såg båda poliserna i bilen ut som frågetecken när vi mötte dom, men dom vände inte iallafall.
ibland ska man ha tur smile

Crxkoffe
9 april 2013 · 847 Inlägg

Jag har varit med om en rätt läskig sak..

Var påväg hem en kväll och låg o körde på motorvägen, sen kommer helt plötsligt en bmw och lägger sej bredvid och ville väl köra ett race, och jag tänkte att det kan jag väl testa då.

så vi kör på lite, men när de går för fort bromsar jag in o han lägger sej framför och fortsätter, då gasar jag efter och tittar så det inte e nån polis i närheten, sen ligger jag väl i 150 på 100vägen.

Och då kommer en bil bakom tar in rätt bra

Och osmart som man e kikade jag ju inte i backspegeln, så närmar jag mej en rondell och lite innan rondellen blir det 70, den bilen som jag kände tog in rätt bra, tänkte jag "vafan är det en till som vill leka nu -.-"

Så jag växlar ner och gasar på i ca 130 på 70vägen och sen när jag kommer in bland alla lampor så tittar jag i backspegeln, då som först ser jag att det står polis på motorhuven ...

Denna konstapel har då legat och "lekt datten med mej typ" visste inte att det var en polis, så jag svängde ur rondellen och in på en parkering, sedan så vände dom runt stolpen och körde väl efter bmw:n så jag parkerade snabbt och klev ut ur bilen
Jag han precis gå in på macdonalds och sätta mej, precis när jag satt mej i soffan där inne kommer 2st polisbilar och parkerar bakom och vid sidan av bilen,

Dom står där i ca 30-40minuter, så jag gick ut ur andra dörren och väntade till dom hade åkt, det var inte så härligt när pulsen slog vill jag lova, men man fick iallafall en läxa, att man ska ta det lite mer lungt i fortsättningen.

Jaja jag är nöjd att jag kom undan alla problem där och har sen dess kört väldigt lungt smile

Annars har jag inte varit med om något mer, och det ska jag förhoppningsvis slippa oxå

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Teho
9 april 2013 · 237 Inlägg

guzz_VR6 skrev:
Jag och några polare satt i bilen och var påväg till elmia. Då jag hade köpt ny bil dagen innan så var jag lite gasglad och tryckte på rätt mycket. Har för mig att det var 70 väg. Helt plötsligt skriker polarn till höger ''bromsa för helvete!''
Då såg jag att vi mötte herr blå, tryckte ner bromspedalen i botten och kollade till på mätaren. straxt över 220 åkte vi. Enligt kompisarna såg båda poliserna i bilen ut som frågetecken när vi mötte dom, men dom vände inte iallafall.
ibland ska man ha tur smile

Haha, en liknande sak hände mig i somras när jag jobbade skift. Körde morsans Polo till jobbet, klockan var väl runt 05.00 på morgonen.
Låg väl runt 100 på den tvåfiliga 50-vägen (Jordbrovägen, Jönköping), vackert väder, ingen trafik och bra sikt. Ser att vad jag tror är en taxibil svänger vänster ut från en mack och kommer mot mig i mötande fil. Denna taxi visade sig senare vara en polisbil.
Ställer mig på bromsen så hårt att ABS:en börjar "morra", varpå jag tittar in i polisbilen och ser två poliser sitta och garva röven av sig, förmodligen åt min panikreaktion. big_smile
Vet inte om de vände och följde efter, svängde strax därefter av ut på motorvägen.

En annan sommardag på väg hem från jobbet ligger jag bakom en kollega på motorvägen i ca 120-130 km/h.
Närmar oss en piketbuss som ligger i ca 100 knyck i högerfilen, så vi saktar ned till ca 110-115 och glider sakta förbi.
Mitt under omkörningen inser jag att avståndet till kollegans bil är långt ifrån tillräckligt, så jag tänker "vad i helvete håller jag på med?", tvärnitar och går in bakom polisen. Ännu en s.k. "close call".

För någon månad sedan var det ett stort evenemang på min skola, tusentals elever och lärare från flera olika gymnasieskolor skulle komma på diverse föreläsningar. När jag svänger in med 306:an på skolparkeringen ser jag en polisbil stå parkerad på gatan utanför, tänker att de är väl där för att hålla uppe säkerheten eller något.
Väl inne på parkeringen finns varken vanliga rutor eller MC-rutor lediga, så ställde mig på en av handikapplatserna (Fanns flera tillgängliga så jag försvårade inte för någon handikappad).
Är väl i skolan ett par timmar, kommer tillbaks till bilen utan lapp på rutan.
Dagen efter får jag veta att polisen inte var på skolan i ovan nämnda ärende. En kompis hade sett ett budskap på TV-skärmarna i stil med typ: "Varning, felparkera inte idag, polisen är här och ute efter att bötfälla felparkerare".
Tydligen hade de missat min bil, var tydligen en jävla massa folk som åkt på böter...

Senast redigerat av Teho (9 april 2013)

Germax
9 april 2013 · 12 086 Inlägg

wh0re skrev:
Några andra som haft sån tur med polisen? smile

Körde hem inatt från en kompis runt 00:30 i göteborg. låg väll i 100 på söderleden där det är 90. kanske inte är så mycket för er andra men för oss med prövotid på ett år kvar är det fortfarande rätt dumt hmm
Iallafall. så såg jag två blåljus på avfarten där jag skulle av så genast låg jag laglydigt i typ, 80 och sen sniglade mig förbi på avfarten i 40 förbi poliserna och saaben dom hade stoppat. längre upp på motet efter första svängen blir jag stoppad av polisen och pulsen går upp i 200 typ (:
Sen undrade polisen om jag ville stänga av bilen och kliva ur. och då låg pulsen på 250...
Som tur är behövde jag bara blåsa och visa mitt körkort eftersom dom bara kontrollerade så folk var nyktra.

Hahahaha, vadå nära körkortsförlust-upplevelse? lol Du åkte 10km/h för fort när du får se blåljus långt framför bilen och du håller på att dö?

Jag har aldrig varit nära att bli av med körkortet, däremot har jag mött polisen i över 100km/h för fort flera gånger under mina första omdömeslösa år i trafiken smile De flesta gångerna har polisen antingen inte orkat vända, eller så har de tappat bort mig. Någon gång vart jag stannad och då fick jag höra både det ena och det andra smile

Jesper328
9 april 2013 · 2 366 Inlägg

Har en liten historia som jag kan dela med mig utav, jag var dock inte alls nära på att förlora körkortet.
Hur som helst, för två år sedan när jag fortfarande gick i skolan och skulle dra hem för att käka lite på lunchrasten så blev jag förföljd av två stycker mopeder.
Jag körde då runt i en dödsfälla m.a.o en mopedbil.
Märkte efter ett tag att fotbromsen knappast tog så jag svängde in på en parkering för att undersöka lite.
Och innan jag ens hunnit stannat så blåser det in en saab civilare framför mig, en volvo civilare bakom och dessa två mopeder brevid.
Händerna på puffrorna varav en med draget och skriker att jag ska ha händerna på ratten.
Jaha tänkte jag och fattade exakt ingenting.
Arresterad blev jag i alla fall som misstänkt för narkotikainnehav och drograttfylla.
Och efter en hel del försök att övertala mig om att dom vet att jag håller på med droger och sånt så blev det en tur ner till deras kontor på sjukhuset.
Och under förhöret så kommer en av poliserna inrusande i rummet och frågar vad fan det är dom har hittat i min jackficka och visar upp ett paket med fishermans friend, men dom frågade inget om mina tabletter emot halsbränna.
Det var väl det roligaste med det hela.
Hur som haver så fick jag givetvis tillbaks körkortet och kunde bara le när jag gick därifrån.
Efter denna incident så har det faktist varit lugnt, inga saker värda att nämna.

Sann historia big_smile

Up the RA
guzz_VR6
10 april 2013 · 3 Inlägg

Jesper328 skrev:
Har en liten historia som jag kan dela med mig utav, jag var dock inte alls nära på att förlora körkortet.
Hur som helst, för två år sedan när jag fortfarande gick i skolan och skulle dra hem för att käka lite på lunchrasten så blev jag förföljd av två stycker mopeder.
Jag körde då runt i en dödsfälla m.a.o en mopedbil.
Märkte efter ett tag att fotbromsen knappast tog så jag svängde in på en parkering för att undersöka lite.
Och innan jag ens hunnit stannat så blåser det in en saab civilare framför mig, en volvo civilare bakom och dessa två mopeder brevid.
Händerna på puffrorna varav en med draget och skriker att jag ska ha händerna på ratten.
Jaha tänkte jag och fattade exakt ingenting.
Arresterad blev jag i alla fall som misstänkt för narkotikainnehav och drograttfylla.
Och efter en hel del försök att övertala mig om att dom vet att jag håller på med droger och sånt så blev det en tur ner till deras kontor på sjukhuset.
Och under förhöret så kommer en av poliserna inrusande i rummet och frågar vad fan det är dom har hittat i min jackficka och visar upp ett paket med fishermans friend, men dom frågade inget om mina tabletter emot halsbränna.
Det var väl det roligaste med det hela.
Hur som haver så fick jag givetvis tillbaks körkortet och kunde bara le när jag gick därifrån.
Efter denna incident så har det faktist varit lugnt, inga saker värda att nämna.

Sann historia big_smile

Ja du Jesper, den historian har man hört ett antal gånger roll Fan vad ledsna dom måste sett ut när provet visade negativt! cool

cewee
10 april 2013 · 349 Inlägg

Har varit nära två gånger.

Det var i sommras i firmabilen, mitt under semester veckorna. Kör på en väldigt lång 30 sträcka som det förövrigt skulle kunna vara minst 70km/h utan större fara. Kör på vägen, håller mina 30km/h och sen ringde chefen och sa att det var bråttom att kontrollera ett mail jag fått. Sagt och gjort tog jag upp telefonen och kollade mailen (idiotiskt när man kör) hur som helst, medans jag kollar mailen så blir det en lång nedförsbacke och eftersom all fokus låg på telefonen just då så reagerade jag inte på att det var laserkontroll i slutet av backen. (Väldigt smart då det är lätt att man rullar upp snabbare) Iallafall glad som jag var så 50m senare står polisen och vinkar in mig.

Polis - "Jaha, hur fort gick det där då?"
Jag - "Ehm, 30km/h hoppas jag" (Hade verkligen noll koll) 
Polis - "Ja vi får väll se, dem lasrade dig. Hoppas det inte är över 50km/h bara för då försvinner körkortet."
Jag - "Ja det får vi hoppas, men det tvekar jag på" (Lagom nervös då jag hade noll koll på hur fort jag kört)

Tar en liten stund, dom står och snackar och jag blir bara mer och mer nervös såklart.
Hur som helst så kommer polisen tillbaka.

Polis - "Det här var inte alls bra"
Jag - "Är det så?"
Polis - "Ja, nu har du tur, du får behålla körkortet. Den mätte upp 48km/h"
Jag -  Minns inte ens vad jag sa för något, var så jävla skakis.
Polis - "Aa godkänner du denna bot?"
Jag - "Ja självklart, har jag gjort fel får jag stå för det."
Polis - "Det är bra, verkar vara en vettig kille." (Hade snackat om vad jag jobbade med och sånt)
Jag - "Tack för det."
Polis - "Bra att du erkände, annars hade jag gett böter för dem blåa parkeringsljusen och dimljusen."
Jag - Var så jävla skakis och bad om ursäkt för det och satte på halvljus bara.   

Sen var det en bot som sved men väldigt trevlig stämning. Boten känns värd varenda krona, att få behålla körkortet och jag har lärt mig att ALDRIG hålla på med telefonen i bilen. Det var sista gången. 


Sen här om veckan så raceade jag mot en Audi RS4 på en 70km/h väg här i området. Det vi inte visste att det var civilare två bilar bakom som kom ikapp när vi stod vid rödljuset längre fram, ställer bilen framför oss båda och jävlar vilken utskällning vi fick. Kände inte killen men vi var nog lika bajsnödiga båda två. Efter lite uppgifter och utskällning så åkte dem, inga böter eller något. Så skönt det smile

sv3nss0n
20 april 2013 · 264 Inlägg

Blev tagen med laser, 164km/h på 70 väg smile hade haft kortet i ca 4 månader, och hade då en bil med 350 hästar som 18 åring, så det gick oftast rätt fort. hursomhellst så skrevs överträdelsen ner till 96 km/h. så fick behålla lappen, sen iövrigt har man väl klarat sig hyffsat undan, kommit på bredställ o sådant med polisen som vittne några gånger, men det blev bara varningar.

BMW 320D "Sportline" (2013)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
DrenneR
25 april 2013 · 336 Inlägg

bara en gång vad ja minns som varit lite nära där man blivit skitnödig för lappen. kör på en 70 väg så (som ja kör på dagligen typ) trycker på lite och när ja kommer upp i runt 130 så ser ja att snuten står med laser, som tur var inte riktad åt mitt håll big_smile

BMW 535i (1990)
744GLT
26 april 2013 · 809 Inlägg

sv3nss0n skrev:
Blev tagen med laser, 164km/h på 70 väg smile hade haft kortet i ca 4 månader, och hade då en bil med 350 hästar som 18 åring, så det gick oftast rätt fort. hursomhellst så skrevs överträdelsen ner till 96 km/h. så fick behålla lappen, sen iövrigt har man väl klarat sig hyffsat undan, kommit på bredställ o sådant med polisen som vittne några gånger, men det blev bara varningar.

måste varit en jävligt snäll polis som sänkte från 94km/h till 26km/h över tillåten hastighet smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang