1992 vento cl seg nær kall

Laxx_2
26 april 2013 · 3 Inlägg

Hej! Jag har en 1992 vw vento cl . Det som ær problemet ær att nær jag starar den efter att den tar stått øver natten tex så går den vældigt dåligt.

motorn ær en 1,8 L med Motorkod ABS med 15000 mil på sig.

Problemet jag har ær att bilen "hackar och rycker" och låter som en gammal 240 (no offence till alla volvo fans) nær den har stått øver natten. Jag tycker det kænns som om den får før mycket bensin vid kallstarter.. kanske det ær choken?

Den ær bytt till låg temperaturs stift før ca 2 veckor sen och problemet har bara blivit værre.
Den går som ett skott nær den ær varm men fram tills det ær det 0 kraft..

Allt ær orginal på den.

Vid 3,500 och 4,000 så går den "vanligt" utan att den hackar eller något..

vad kan vara fel?

Volkswagen Vento CL 1,8 "Das Vento" (1992)
simlar
26 april 2013 · 5 555 Inlägg

Jag skulle tro att den får för lite soppa vid kallstart då den hackar, rycker och har noll kraft.

Jag misstänker tempgivaren till sprutet så styrenheten tror att motorn alltid är varm och kör då aldrig på kallstartsläget.

Vad menar du med lågtemperatursstift? Har du bytt till kallare stift eller?
Byt tillbaka till nya stift med originalvärmetal, det är onödigt att byta till stift med andra värmetal sålänge motorn är så gott som original. Det kan till och med vara skadligt för motorn om man bytt till alldeles för varma eller för kalla stift.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Laxx_2
26 april 2013 · 3 Inlägg

Det ska jag kolla upp!

Køpte stift med lægre temperarur då den hackade i vintras också, det går bættre med dem stiften nær den ær varm. bættre æn innan. Det kænns som om det "brænner" upp all soppa innan han får kraft och drar ivæg?

sorry att jag skriver med æ och ø ær  i norge på jobbet ..

Volkswagen Vento CL 1,8 "Das Vento" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang