Hur reparerar jag en skada i fronten enklast (stor som en enkrona)

deffe
26 april 2013 · 52 Inlägg

Kunde inte haft mer otur.. Tänkte vara med på träffen den 27e (imorrn) men möttes av en parkeringsskada efter bion.

Jag ska åka till polisen och anmäla det ikväll, men tänkte om ni vet ett bra sätt att laga det på, gör det själv variant med andra ord. Går det åt skogen så får jag lämna in det men handläggningstiden är på 3-4 veckor minimum och jag skulle gärna få detta ordnat snabbare. Jag har orginallack i form av en sådan där färsticka samt stifft.

Överväger smartrepair för stunden men dom hade inte möjlighet att ordna skadan med så kort varsel.

Här är några bilder på skadan:
http://www.deffe.com/control/img/2013/04/26/19-deffe/medium/1366976713_20130426_073349.jpg
http://www.deffe.com/control/img/2013/04/26/19-deffe/medium/1366976712_20130426_073343.jpg

Har ni några bra förslag på hur jag enklast lagar detta?

Tesla Model S "Flaggskeppet" (2017)
san-Andreas
26 april 2013 · 156 Inlägg

smälter med lödpenna + lite mer plast kanske lite spackel

tjing
Nissan 200sx s13 "200an" (1991)
Mazda RX7 FD3S "rex7an" (1992)
lingua
26 april 2013 · 2 271 Inlägg

Bäst är ju sjävklart att plastsvetsa och lacka om hela kofångaren.
Ser ingen anledning till varför du inte skulle kunna vara med på träffen imorrn ändå?
Gör en schablon i svart vinyl och skriv påbackad av en idiot plus datum med pil till skadan så har nog folk överseende.smile

Trist att mötas av en sån skada, grymt läcker kärra.
Men se till att få det lagat fackmässigt för guds skull och ingen snabblösning.

Senast redigerat av lingua (26 april 2013)

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
VD-Design
26 april 2013 · 1 324 Inlägg

Eftersom du har en sådan fin bil är det seriösast att lacka hela stötfångarn.. Men en smart/spotrepair går ju det med.. Men jag hade inte velat göra det på en GT-R..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
deffe
26 april 2013 · 52 Inlägg

lingua skrev:
Bäst är ju sjävklart att plastsvetsa och lacka om hela kofångaren.
Ser ingen anledning till varför du inte skulle kunna vara med på träffen imorrn ändå?
Gör en schablon i svart vinyl och skriv påbackad av en idiot plus datum med pil till skadan så har nog folk överseende.smile

Trist att mötas av en sån skada, grymt läcker kärra.
Men se till att få det lagat fackmässigt för guds skull och ingen snabblösning.

Mjo får göra något sådant.
Senare så blir det såklart fackmässig reparation. Hade juh varit skönt om det funnits något ställe som ordnade detta på helgerna men antar det är bara att drömma om.

Hoppades först på att det kanske fanns företag som ordnade sådana här saker lika lätt som man ordnar stenskott i rutan.

Men men, det är inte en _så_ stor skada som tur är, bara det att bilen i övrigt nästan är i perfekt skick.

Tack för komplimangen iaf, om du vet något ställe som lagar sådant här på helgerna så säg gärna.

Tesla Model S "Flaggskeppet" (2017)
GDZILA
26 april 2013 · 2 Inlägg

Gör det rätta och lämna in den!

Stötfångaren måste demonteras eftersom den ska svetsas samt förstärkas inifrån och som lingua säger så ska hela stötfångare lackeras.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang