Köpråd: Billig familjebil

Lalla78 Drifttekniker VA
29 april 2013 · 580 Inlägg

Kolla på Toyota previa. Rymliga och drift säkra bilar.

Honda Prelude "bb6" (1998)
Honda S2000 "AP1" (2000)
Lexus Is250 (2009)
Caffe
29 april 2013 · 1 436 Inlägg

henke_99 skrev:
Håller man lite utkik kan man hitta en Cheva suburban för runt 20k, då får alla plats och utan ungar blir lastutrymmet enormt...

Automat är det oxå i dom... (som det brukar vara i jänkare)

Jo, men är det inte lite elakt att rekommendera en bil som drar 2L/milen till någon som inleder tråden med att man har taskig ekonomi? tongue

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
henke_99 Offroad Racing
29 april 2013 · 3 122 Inlägg

Caffe skrev:

henke_99 skrev:
Håller man lite utkik kan man hitta en Cheva suburban för runt 20k, då får alla plats och utan ungar blir lastutrymmet enormt...

Automat är det oxå i dom... (som det brukar vara i jänkare)

Jo, men är det inte lite elakt att rekommendera en bil som drar 2L/milen till någon som inleder tråden med att man har taskig ekonomi? tongue

Dom drar inte 2l/mil. Min ligger på ca 1,5 men ska egentligen ligga ändå lägre då jag har nåt motorproblem som jag inte lyckats komma tillrätta med.

Sen har det ju lite betydelse för hur mycket man åker, är det bara lite korta sträckor kan en något högre förbrukning motiveras med bättre användarmöjlighet.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Caffe
30 april 2013 · 1 436 Inlägg

henke_99 skrev:

Caffe skrev:

henke_99 skrev:
Håller man lite utkik kan man hitta en Cheva suburban för runt 20k, då får alla plats och utan ungar blir lastutrymmet enormt...

Automat är det oxå i dom... (som det brukar vara i jänkare)

Jo, men är det inte lite elakt att rekommendera en bil som drar 2L/milen till någon som inleder tråden med att man har taskig ekonomi? tongue

Dom drar inte 2l/mil. Min ligger på ca 1,5 men ska egentligen ligga ändå lägre då jag har nåt motorproblem som jag inte lyckats komma tillrätta med.

Sen har det ju lite betydelse för hur mycket man åker, är det bara lite korta sträckor kan en något högre förbrukning motiveras med bättre användarmöjlighet.

Även om du har Sveriges Snålaste Suburban, så drar den det dubbla mot en frisk Zafira som körs på samma sätt.

På wikip anges subbans MPG till 15 highway. För Zafiran saknas uppgifter men på car-emissions.com står det att de har en medel-MPG på 34, dvs mer än det dubbla. Men då säger du att du kan visst köra din subba på exempelvis litern (eller vad som helst), ja och vad jag då hävdar är att en Zafira som snålkörs på samma sätt fortfarande kommer dra hälften av vad subban gör.

Sedan tar jag en Subba varje dag framför en Zafira, men det hör inte till bränsleförbrukningsdiskussionen.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Stortrollet
30 april 2013 · 17 Inlägg

henke_99 skrev:
Håller man lite utkik kan man hitta en Cheva suburban för runt 20k, då får alla plats och utan ungar blir lastutrymmet enormt...

Automat är det oxå i dom... (som det brukar vara i jänkare)

Kändes inte riktigt som min typ av bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang