6604
Sök

Polera över svetsar?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
sha!

jo, håller på att bredda ett par plåtfälgar. tänkte polera dem.

tänkte sätta dem i svarven först så att det blir en fin kant och sen köra med finare och finare slippapper och tillslut autosol och sen klarlackera eller nåt.

iallafall.. har ju en svetsskarv i banan som jag ska slipa jämt. kommer detta synas om jag polerar? har ingen erfarenhet av detta..

samt hur viktigt är det med rostskydd? räcker det med rostskydd innanför och sen polera upp dem någon gång ibland om det börjar rosta?

Stil>Funktion

515 Inlägg
5 maj 2013
de kommer börja rosta fort om du inte har klarlack på smile

§9 Annonsering gäller även signaturen!

DMNDphoto
727 Inlägg
5 maj 2013
Om du ska polera så ska du inte ha autosol. Det är helt värdelös om du vill ha ordentlig glans. Använd Schmidts polermedel och avsluta med Meguiars så får du se på fan! smile Kan ta det på fb mer för detaljer wink

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

501 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
hur jag ska polera är mindre viktigt smile frågan var ju mer hur det kommer se ut där det är svetsat.. smile

tanken är att polera och så troligtvis köra plastidip över. fungerar ju bra som skydd! smile bara att dra bort det sen wink

Stil>Funktion

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
6 maj 2013
P-K skrev:
hur jag ska polera är mindre viktigt smile frågan var ju mer hur det kommer se ut där det är svetsat.. smile

tanken är att polera och så troligtvis köra plastidip över. fungerar ju bra som skydd! smile bara att dra bort det sen wink

Är det bra svetsat så det inte finns porer eller bindningsfel så blir det samma yta på den nerslipade svetsfogen som plåten i fälgen.

501 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Tackar! smile blir det porer så svetsar jag igen det och sen slipar ner igen smile

Stil>Funktion

Sök