Hejsan! Jag är ny på detta grymma forum och tänkte ställa en fråga om lagning av rost på Volvo 242 från 1984. Det ska från början nämnas att jag inte kan speciellt mycket om bilar, men hänger på detta forum med förhoppningen att lära mig!
Om bilen:Inköpt som en sommarbil och rullar på riktigt bra, har bara gått 17 000 mil med endast 1 ägare innan mig, som har haft den sedan 1984. Bilen är besiktigad året ut utan anmärkning, och blir ju veteranbil nästa år (wohoo!)
Jag har fastnat för idén att fixa till den, dvs laga rosten, fixa listerna runt om, polera och vaxa upp den, lacka om fälgarna till orginal

Det jag undrar nu är om ni tror denna rost går att laga utan svetsning? Känner ingen som kan svetsa och är student så jag har inte riktigt kapitalet att lämna in på plåtverkstad

..
Nedan följer bilder på den rost som finns på bilen och som jag tänkt laga till!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193707/193707-17797bf1d2fbd32a056ba864f28004fb_tn.jpg]()
Vore väldigt tacksam för förslag och idéer på hur jag ska gå tillväga! Har försökt läsa mig till i forumet om olika tillvägagångssätt att laga rosten, men äger ingen kompressor, så blästring blir svårt. Hade eventuellt tänkt köpa en bläster för borrmaskin och gå lös på bilen med, alternativt att köra för hand med våtslippapper, men frågan är om denna rost går att "fuskspackla" bort eller om man måste svetsa...
Vore toppen med lite förslag! (Tråden ligger ev. i fel forum, går kanske att flytta isf?)
Robban