3679
Sök

Byte av tändsystem på ktm 250

175 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Jag har en ktm 250 -84 med trasig tändplatta och svänghjul. Ett nytt tändsystem till den skulle kosta typ 7000:- det känns inte så värt när inte äns crossen är värd så mycket.
Men nu till saken svänghjulet och tändplattan sitter på högersida på min cross och jag tänkte köpa något tändsystem från en anning nya cross och då sitter det på vänster sida. Kommer det här fortfarande att funka det bli ju lixom bak och fram. Tacksam för svar...cool

Aldrig mer en japanare!

218 Inlägg
15 april 2007
jo klart det kommer att funka för int blir det "baksomfram" om du fårstår för du svänger juh på svänghjulet med så wink hoppas jag men det ska gå fint jag har en ktm 250 från 86 btw smile

175 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Gozze skrev:
jo klart det kommer att funka för int blir det "baksomfram" om du fårstår för du svänger juh på svänghjulet med så wink hoppas jag men det ska gå fint jag har en ktm 250 från 86 btw smile

Jahaja hoppas att det stämmer du säger är fortfarande tacksam för svar om någon annan har något att tillägga.

Aldrig mer en japanare!

218 Inlägg
15 april 2007
klart det funkar hadde en kawasaki 500cc gammal satan som svänghjulet gick sönder så bytte jag ut det mot en tändplatta och svänghjul från en suzuki pv och det funkade fint. det enda man ska kolla efter är att konan åp svänghjulet stämmer överens med vevstaken.

Sök