6119
Sök

740n går på 3 cylindrar..

2 644 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Shaa shaa har inte fått ordning på traktorn än.. Det är så att det är ju en 740 från 1986 med en b230e under huven.. Den har inte gått som den ska så har bytt fördelare , rotor , stift , tändkablar.. Den går bara på 3 cylindrar den går inte på 3ans cylinder.. jag har gjort kompprov det var helt kalrt godkänt.. har kollat så soppan kom fram och visst de kom soppa för säkerhetsskull bytte jag plats på den spridarn och en till ifall den hade satt igen sig.. fortfarande samma skit.. har satt stiftet mot jord och visst fan har jag gnista..

Nån som har nån ide om vad jag kan göra/Kolla ?

// Lindgren

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
14 april 2007
Hade du kollat slangen mellan servo och insugningsrör?

2 644 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Hade du kollat slangen mellan servo och insugningsrör?

nae.. vad är de för slang ?

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
14 april 2007
Hmm... Jag tänkte lite fel där, tänkte på förgasarmotorn. Där kan tex 4:ans cylinder sluta fungera om slangen mellan bromsservo och insugningsrör är trasig. Men på din motor så borde den slangen inte ha samma verkan eftersom det är direktinsprutning. Du kan nog glömma min fråga tror jag.

Hur ser 3:ans stift ut när du har kört motorn, är det sotigt, blött eller?
Senast redigerat av Drönirettab (14 april 2007)

2 644 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Lite sotigt lite blött.. jag tog bort spridarna och slangarna till spidarna på 3an o 4an för 4an satt lite ivägen så kunde jag lika gärna ta bort den med..o blåste rent grejerna.. sen nu går han skit ingen tomgång ingenting :S

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
14 april 2007
Om stiftet är både sotigt och blött så kommer det iaf soppa ända dit. Då borde det väl vara gnistan som inte räcker till på något sätt, även fast det finns en gnista när du har kollat.

Orkar den inte gå på tomgång alls nu menar du, stannar den alltså?

2 644 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om stiftet är både sotigt och blött så kommer det iaf soppa ända dit. Då borde det väl vara gnistan som inte räcker till på något sätt, även fast det finns en gnista när du har kollat.

Orkar den inte gå på tomgång alls nu menar du, stannar den alltså?

Japp.. under 2 tuse nvarv går han piss typ nu sen jag tog bort 2 spridare och slangarna från dom till bränslehuvudet..

Johan Lindgren

2 644 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
har fått ordning på den nu tack Drönirettab  för hjälpen !

Johan Lindgren

21 761 Inlägg
15 april 2007
Törs man fråga vad som krånglade?

2 644 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Törs man fråga vad som krånglade?

Jadå det hade satt sig i slangen till spridarna.. sen fick jag inte dit de ordentligt så de läkte lite va därför han gick så kasst fick byta brickerna vid anslutningarna så va de tätt oså sen ställde jag tädningen så går fin fint nu igen big_smile

Johan Lindgren

Sök