2813
Sök

Volvo 960 startar inte

14 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder så startar inte min 960. Den har stått i 1 vecka utan att ha blivit körd elle något, skulle ut å köra här om dan å den gick runt å starta för kanske 1-3 sek sen dog han å efter det så tänder han inte äns, den har dragit olja för mig men det syns inga oljefläckar på marken efter han.

Så min fråga är om de är nån som har mer erfarenhet av dena bil, själv så vet ja inte så mkt om bilen än har ganska nyligen införskaffat den.

Hoppas att nån kan hjälpa mig.
Mvh Nizee å tack på förhand

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 maj 2013
Testa att häll lite olja i cylindrarna . Dom brukar tappa komp när dom står en stund . Dok är ju 1v väldigt lite.
Annars så är vevaxel givaren ett standard fel

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

15 Inlägg
22 maj 2013
Kolla tändstift, tändkablar, fördelare, rotor osv. Värt att nolla systemet också och se om det hjälper, ta ut säkring nr 1 och sätt tillbaka, eller plocka av minuspolen en liten stund. Har startmotorn gått runt efter att den startade dom 1-3 sekunderna första gången? smile

14 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
får bli så att ja kolla tändstift m,m och ja startmotorn går runt.
Men vrf drar han olja ingen som har haft de problemet?

14 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
inget av de ovanstående ni har förslagit har funka, har testa allt ja kan komma på men den vill inte start sad
Senast redigerat av Nizee (26 maj 2013)

5 890 Inlägg
26 maj 2013
Testat kabla igång den? Kan vara så att strömmen räcker till för att dra runt motorn men inte till insprutningen.

(Bara en vild chansning där)

Har den gnista?
Testat med startgas?

14 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
har testa kabla igång men de blev ingen skilnad, han tänder men inte på alla cylindrar å startgas funkar inte heller sad

Sök