3677
Sök

LAcka invändiga plast detaljer ? " hur "

911 Inlägg
13 april 2007
Trådstartare
Hej !
har precis köpt en bil och jag undrar hur jag ska gå till väga för att måla dem ? ska jag slipa först och sedan lacka " Spraya " på dem och behöver jag primer först och sedan färg och lack ?  osv osv     

skulle gärna vilja veta hur man utför det , för att inte förstöra istället för att göra det fint smile

tackar på förhanda !!!

pic up the phone, wazzzaaa

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
13 april 2007
Köp väldigt fin sandpapper o grund slipa utan lite. Måla/spraya o låt torka 12-24 timmar o måla igen om så behövs o sen 2 lager klarlack.
Plast som är i bilen är inte lika utsätt som på insidan så den behöver inte licka mycket "behandling".

911 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Grabber skrev:
Köp väldigt fin sandpapper o grund slipa utan lite. Måla/spraya o låt torka 12-24 timmar o måla igen om så behövs o sen 2 lager klarlack.
Plast som är i bilen är inte lika utsätt som på insidan så den behöver inte licka mycket "behandling".

okej , så jag slipar bara med fint sand papper och sprayer på med färg och klarlack i omgångar ! tackar tackar !

1 675 Inlägg
14 april 2007
Ja gjort det och blev kanon som sagt det blir ite lika slitet invändigt, men det blir det jävla fint resultat.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

911 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Ja gjort det och blev kanon som sagt det blir ite lika slitet invändigt, men det blir det jävla fint resultat.

nice !
Vart kan man köpa färgen då ?  ska det inte vara någon som är avsedd för plast ?

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
14 april 2007
behöver inte nödvändigvis vara avsett för plast... de flesta lacker brukar bita på plast.... annat är om du ska lacka motorblock och sånt som blir varmt. då färgen bör ha viss värme beständighet  Du behöver inte heller nödvändigtvis köra sandpapper.. funkar med en scotte svamp (då du får små,små repor i plasten som färgen lägger sig i..) OBS Om du ska lacka interiör.. tänk på att få bort allt som är fett... (inredning brukar poleras med vinylglans och sånt skit) det är nästan ren silicon och färgen biter inte för fem öre på sånt.. om interiören är fet tvätta med typ thinner eller bromsrengöring....

Färgen köper du på färg handel eller micro (dem har iaf bra sortiment på kulörer)
Senast redigerat av Inkster (14 april 2007)

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

911 Inlägg
14 april 2007
Trådstartare
Inkster skrev:
behöver inte nödvändigvis vara avsett för plast... de flesta lacker brukar bita på plast.... annat är om du ska lacka motorblock och sånt som blir varmt. då färgen bör ha viss värme beständighet  Du behöver inte heller nödvändigtvis köra sandpapper.. funkar med en scotte svamp (då du får små,små repor i plasten som färgen lägger sig i..) OBS Om du ska lacka interiör.. tänk på att få bort allt som är fett... (inredning brukar poleras med vinylglans och sånt skit) det är nästan ren silicon och färgen biter inte för fem öre på sånt.. om interiören är fet tvätta med typ thinner eller bromsrengöring....

Färgen köper du på färg handel eller micro (dem har iaf bra sortiment på kulörer)

Tack för informationen big_smile
nu kan jag börja köpa d jag behöver och börja arbeta big_smile

Fartsyndare/Musik-narkoman
199 Inlägg
15 april 2007
zortep skrev:
Inkster skrev:

Tack för informationen big_smile
nu kan jag börja köpa d jag behöver och börja arbeta big_smile

det var så lite så... kul att kunna dela med sig av den kunskap man själv besitter (det är ju sånt här forum är avsedda för) hoppas det blir shysst.. denna metod som jag beskrivit har jag använt mig av bland annat när jag sist lackade torkar armarna.

Jag kommer bara ihåg saker som är viktiga, Eller var det saker som som är oviktiga?

Sök