för det första, vilken skada tror ni är skedd efter att ha kört med minimalt oljetryck i c:a 5mil? altså ett oljetryck tillräckligt högt för att lampan inte skall lysa, men det är nog allt (lampan blinkade till med jämna mellanrum) vid ett tillfälle högg det till ganska kraftigt i maskinen efter ett gaspådrag, men det släppte direkt och resan kunde fortsätta, när vi väl va framme så luktade bilen nått så sjukt illa (nån märklig blandning mellan avlopp och bränd olja)...
så, vilken skada skall jag räkna med? brända lager är ju självklart, men tror ni veven är frisk? kan kolvringar/cylindrar vara skadade? den gick ju altså inte torr så liten smörja bör den fått...
varför jag frågar är för att jag har en liten summa pengar undanlagda, tillräckligt för ett H-profilkit och ramlager. altså byta allt runt veven (dock klarar budgeten inte nya kolvar)
eller är det korkat att lägga pengarna på en av den gamla generationen T5 maskiner? (inte samma stakar i den nya versionen) vilka är för/nackdelar med nya/gamla versionen? passar tex den nya versionens topplock på det gamla blocket? (tex s60R topp)
vilka för/nackdelar har skillnaden i slaglängd (stakarna är ju olika långa)