kan en motorlampa börja lysa för att den är chippad?! SVAR SNABBT

FoXxIe
15 april 2007 · 495 Inlägg

Funderar på att köpa en audi a4 quattro -01 men det är ett problem. motorlampan lyser. när dom har varit in med datorn och kollat så ger den fel på styrdonet. kan det bli så att motorlampan kan börja lysa för att den är chippad? efter en service när den har blivit släckt så kan man åka mellan 10-50 mil så börjar den lysa då.

nån som känner igen detta?!

tacksam för svar snabbt för ja ska ev åka och kolla på den idag!

mvh // Daniel

mig <3 vtec = sant
Peanutboy
15 april 2007 · 47 Inlägg

Svar JA om bilen är chippad kan motorlampan börja lysa, men det behöver ju inte vara det som är felet! Kan vara mängder men utav fel.......

FoXxIe
15 april 2007 · 495 Inlägg

Okej, men när dom har kopplat in datorn så ger den felkod på styrdon och då måste det ju nästan vara den? för att den har blivit chippad.

eller vad tros?

mig <3 vtec = sant
johanhhh
15 april 2007 · 396 Inlägg

FoXxIe skrev:
Okej, men när dom har kopplat in datorn så ger den felkod på styrdon och då måste det ju nästan vara den? för att den har blivit chippad.

eller vad tros?

Brukar vara tack vare chippningen ja, kmr inte ihåg va man gör åt det. Dom kan lacka på besiktningen om motorlampan lyser.

Peanutboy
15 april 2007 · 47 Inlägg

Den SKA inte gå igenom UA på besiktningen om motorlampan lyser.... I så fall har BM gjort fel!

FoXxIe
15 april 2007 · 495 Inlägg

ja näe men den har väl varit släckt när dom har besiktad den då tänker ja.. men tror ni det går bort om man chippar om dom?

mig <3 vtec = sant
Peanutboy
16 april 2007 · 47 Inlägg

FoXxIe skrev:
ja näe men den har väl varit släckt när dom har besiktad den då tänker ja.. men tror ni det går bort om man chippar om dom?

Du skrev ju att den var chippad hmmmm....
Skulle nog åtgärdat felet innan du chippar! Vad har du för felkod mer exakt?

Senast redigerat av Peanutboy (16 april 2007)

Goffen Administratör
16 april 2007 · 2 974 Inlägg

Vad är det för felkod exakt på bilen?

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
sprock
16 april 2007 · 29 Inlägg

det där borde chipfirman du chippade hos fixa tycker jag i alla fall..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang