3026
Sök

Sportigare ljud!

263 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
hej hej!
Har en Volvo 940 Gl, tänkte fixa lite skönare ljud i den, men jag vet inte om jag ska köpa ett sportavgassystem (halvsats) eller om det bara räcker med att byta den sista ljuddämparen till en fullflödes dämpare?

Mvh/thony

Volvo-Real-Power!

85 Inlägg
26 februari 2007
på min vinter bil satte jag dit ett öppet luftfilter ocg byggde eget avgas med en lite dämpare...(2,5") (efter katten)det blev fränt...smile

Kocken
487 Inlägg
26 februari 2007
Lindgren skrev:
på min vinter bil satte jag dit ett öppet luftfilter ocg byggde eget avgas med en lite dämpare...(2,5") (efter katten)det blev fränt...smile

vart fick du tag i rör till att bygga systemet då? (la nyss upp en tråd där jag letar efter det)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
26 februari 2007
går att köpa på mekonomen, micro.. lite överallt helt enkelt

263 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Okej! Kanske ska prova med det då. Tack för tipsen

Volvo-Real-Power!

Wankel
1 080 Inlägg
26 februari 2007
bytte endast ut sista dämparen på min golf synchro till japsdämp med 4½" ut, det lät fint som fan!

MDS Västerås

727 Inlägg
26 februari 2007
pajala trimma.. gå lös på avgaset med en 10mm borr lite här å där så har du bil som garanterat låter.... yikes

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

1 813 Inlägg
26 februari 2007
om du bara e ute efter ljudet så hade jag nog bett dej skaffa en japs dämpare kostar under 1000 lapen och e ju lätt monterat kanske får ta bort sista ljuddämparen om du har kvar den längstbak å sätta ett rär till japsen isf det räcker så får du ett helt annat ljud i bilen å lite tuffare utblås;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

425 Inlägg
16 april 2007
húr låter det om man bara sätter dit ett rör istället för dämparen bak... och/ eller den främre??

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Grävmaskinist
216 Inlägg
16 april 2007
Frayze skrev:
pajala trimma.. gå lös på avgaset med en 10mm borr lite här å där så har du bil som garanterat låter.... yikes

HAHAHAHA... WORD! big_smile

60 Inlägg
17 april 2007
Jag skulle rekomendera att ta bort den främre ljuddämparen isf. Blir mer sportigt ljud då, tar du bort battre blir det för mycke raka rör ljud tongue om du förstår?

Sen kan du ju ta bort katten, gö en del, plusatt du får  några hk extra :]

50 Inlägg
17 april 2007
Bort med bakre ljudämparen å i med rakt rör, annars kan man slänga på 2,5halvsatts, men de negativa blir att den drar över litern milen vid snäl körning, men de posetiva blir godare ljud + lite mer effekt tongue

Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P

1 418 Inlägg
17 april 2007
Davidspeedboy skrev:
Bort med bakre ljudämparen å i med rakt rör, annars kan man slänga på 2,5halvsatts, men de negativa blir att den drar över litern milen vid snäl körning, men de posetiva blir godare ljud + lite mer effekt tongue

Bilen behöver inte dra mer för att man byter avgassystem

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

50 Inlägg
17 april 2007
Jo på volvo 940 gör de det.

Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 april 2007
Jag har satt på sportluftfilter och en ny ljuddämpare (bakre) och den låter riktigt fint!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök