hej hej! Har en Volvo 940 Gl, tänkte fixa lite skönare ljud i den, men jag vet inte om jag ska köpa ett sportavgassystem (halvsats) eller om det bara räcker med att byta den sista ljuddämparen till en fullflödes dämpare?
om du bara e ute efter ljudet så hade jag nog bett dej skaffa en japs dämpare kostar under 1000 lapen och e ju lätt monterat kanske får ta bort sista ljuddämparen om du har kvar den längstbak å sätta ett rär till japsen isf det räcker så får du ett helt annat ljud i bilen å lite tuffare utblås;)
Jag skulle rekomendera att ta bort den främre ljuddämparen isf. Blir mer sportigt ljud då, tar du bort battre blir det för mycke raka rör ljud om du förstår?
Sen kan du ju ta bort katten, gö en del, plusatt du får några hk extra :]
Bort med bakre ljudämparen å i med rakt rör, annars kan man slänga på 2,5halvsatts, men de negativa blir att den drar över litern milen vid snäl körning, men de posetiva blir godare ljud + lite mer effekt
Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P
Bort med bakre ljudämparen å i med rakt rör, annars kan man slänga på 2,5halvsatts, men de negativa blir att den drar över litern milen vid snäl körning, men de posetiva blir godare ljud + lite mer effekt
Bilen behöver inte dra mer för att man byter avgassystem
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Som motor doktorn säger, att den e inte klar förens den flyger fram;) vill du ladda mycket skaffa bredbands knack sensor å ladda till den ger utslag, sänk lite på laddet å kör så de rycker :P