Byta reg skylten fram till en mindre?

P_josephsson
17 juni 2013 · 73 Inlägg

Hur fungerar det, jag vill ha en mindre då orginal skylten tar för mkt plats. Hur ska man gå till väga måste man söka dispans eller liknade? mvh Patrik skicka gärna ett sms med svar till 0721722730 smile

Germax
17 juni 2013 · 12 086 Inlägg

Du kan söka dispens, men du måste ha ett bra argument. I regel slår de ner alla ansökningar.
Alternativet är en kopia, men du riskerar böter.

aakesson
17 juni 2013 · 812 Inlägg

i stort sett så är den enda anledningen som fungerar att det är en importbil som har varit i usa vid ett tillfälle

yakozan
17 juni 2013 · 333 Inlägg

Ring transportstyrelsens kundtjänst och fråga om 200SX S13 finns kvar på listan av bilar som har dispans och får ha liten skylt fram. Den fanns med förut, men de har reducerat den listan lite grann fick jag höra när jag beställde små skyltar till RX8an i vintras. Men det är bara att leta fram numret och ringa.

www.transportstyrelsen.se

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
-Akerfeldt-
17 juni 2013 · 2 638 Inlägg
Vita_Vargen
17 juni 2013 · 1 281 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Intressant läsning! smile

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Pre … forandras/

Tycker det är förjävligt att man ska behöva ha EU märke på regskylten i framtiden. Det är anledning nog för mig att rösta nej till EU ifall frågan nånsin skulle komma upp neutral

Kommer beställa "pirat" skyltar din mina bilar i framtiden då för att slippa pesten med EU märkning. Tänk er en Amazon med EU-skylt... fyfan skulle förstöra hela bilen sad

...Sorry för OT men sånt här gör mig så jävla sur mad

Senast redigerat av Vita_Vargen (17 juni 2013)

Bobzza
18 juni 2013 · 273 Inlägg

Här finns lite intressant info om det http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93476

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
18 juni 2013 · 467 Inlägg

äsch. bara gå in på transportstyrelsens hemsida å beställa små skyltar. kostar 80:-. besiktningen bryr sig inte heller om du kmr med liten plåt.

zleepy Trucker
18 juni 2013 · 1 392 Inlägg

barenhoff skrev:
äsch. bara gå in på transportstyrelsens hemsida å beställa små skyltar. kostar 80:-. besiktningen bryr sig inte heller om du kmr med liten plåt.

funkar tyvärr inte så...

utan man kan bara beställa den typ av skyltar som ens bil är "godkänd" för på transportstyrelsens hemsida...

Så är bilen godkänd för små, så kan man beställa nya skyltar, annars får man stora...smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Busgrabb Rejsa ?
18 juni 2013 · 2 959 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

-Akerfeldt- skrev:
Intressant läsning! smile

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Pre … forandras/

Tycker det är förjävligt att man ska behöva ha EU märke på regskylten i framtiden. Det är anledning nog för mig att rösta nej till EU ifall frågan nånsin skulle komma upp neutral

Kommer beställa "pirat" skyltar din mina bilar i framtiden då för att slippa pesten med EU märkning. Tänk er en Amazon med EU-skylt... fyfan skulle förstöra hela bilen sad

...Sorry för OT men sånt här gör mig så jävla sur mad

Du kan beställa skylten utan EU märket från Transportstyrelsen.

Autotech
BMW 335D (2008)
Alex-s Bakhjulskrafs
18 juni 2013 · 1 479 Inlägg

Busgrabb skrev:

Vita_Vargen skrev:

-Akerfeldt- skrev:
Intressant läsning! smile

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Pre … forandras/

Tycker det är förjävligt att man ska behöva ha EU märke på regskylten i framtiden. Det är anledning nog för mig att rösta nej till EU ifall frågan nånsin skulle komma upp neutral

Kommer beställa "pirat" skyltar din mina bilar i framtiden då för att slippa pesten med EU märkning. Tänk er en Amazon med EU-skylt... fyfan skulle förstöra hela bilen sad

...Sorry för OT men sånt här gör mig så jävla sur mad

Du kan beställa skylten utan EU märket från Transportstyrelsen.

fram till årsskiftet ja, sedan tas det bort

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Vita_Vargen
18 juni 2013 · 1 281 Inlägg

Busgrabb skrev:

Vita_Vargen skrev:

-Akerfeldt- skrev:
Intressant läsning! smile

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Pre … forandras/

Tycker det är förjävligt att man ska behöva ha EU märke på regskylten i framtiden. Det är anledning nog för mig att rösta nej till EU ifall frågan nånsin skulle komma upp neutral

Kommer beställa "pirat" skyltar din mina bilar i framtiden då för att slippa pesten med EU märkning. Tänk er en Amazon med EU-skylt... fyfan skulle förstöra hela bilen sad

...Sorry för OT men sånt här gör mig så jävla sur mad

Du kan beställa skylten utan EU märket från Transportstyrelsen.

Inte efter årsskiftet sad

Tommty
18 juni 2013 · 218 Inlägg

aakesson skrev:
i stort sett så är den enda anledningen som fungerar att det är en importbil som har varit i usa vid ett tillfälle

Nej. dem flesta bilarna från usa får inte skylt.

t.ex min 850 får inte det p.g.a den inte finns med på listan samt att platsen bak så får svensk skylt plats.

men fick även svar på en annan bil att "du har skyldighet till att en regitreringsskylten sk passa i normal storlek vid registering i sverige från utlandet"

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang