4074
Sök

Bygga 2,5" eller 3" 850 T-5R** Ny fråga, ljuddämpare BSR

502 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#1
Tänkte att jag skulle bygga nytt system från katten och bak, frågan är vilka för/nack delar 2,5" har mot 3", motorn är original för övrigt.

Jag tänkte ta bort original ljuddämpare och köra raka rör från katten, kommer motorn må bättre eller sämre av det? Funderar om ljuddämparen fungerar som något motstånd för motorn?

Är det någon som vet hur mycket jag behöver för att bygga rör hela vägen? Mvh Jonas:)


** Ny fråga:

Hann bygga halvägs innan jag kom över ett billigt begangnat BSR 2,5 system, jag provade att enbart köra med den främre ljuddämparen och tyckte det lät väldigt gött, men när jag smacka dit den bakre också så tyckte jag det blev för likt original, så min fråga, om jag ska ta bort någon ljuddämpare, vilken tror ni är bäst att ta bort?
Senast redigerat av Haggan (18 juni 2013)


2 174 Inlägg
2 juni 2013
#2
Du vill ha så lite motstånd som möjligt. Effektmässigt spelar det ingen roll vad du gör efter katten, men satsa på 3 tum hela vägen med racekatt då blir det skillnad !


904 Inlägg
2 juni 2013
#3
Ju större ju bättre ingen effekt skillnad på att byta så byt från turbon i stället

AUTOTECH S60 power

502 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
#4
Hann bygga halvägs innan jag kom över ett billigt begangnat BSR 2,5 system, jag provade att enbart köra med den främre ljuddämparen och tyckte det lät väldigt gött, men när jag smacka dit den bakre också så tyckte jag det blev för likt original, så min fråga, om jag ska ta bort någon ljuddämpare, vilken tror ni är bäst att ta bort? big_smile


904 Inlägg
18 juni 2013
#5
Ta bort den sista :-)

AUTOTECH S60 power

502 Inlägg
18 juni 2013
Trådstartare
#6
Hur blir ljudet med enbart främre vs enbart den bakre ljuddämparen? tongue


183 Inlägg
19 juni 2013
#7
Jag har 3" Dp med racekat sedan har jag 2,5" resten och det låter gött när man gasar på.
Men samtidigt är det tyst när man ligger å kör vanligt om man säger så...

Det är inte laddet som dödar.


Sök