4088
Sök

Chrysler voyager -94 spindelledsbyte!

2 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Hej!

Jag fick en punkt på besiktningen där jag är tvungen att byta spindelleden! Enkelt, eller hur? Kruxet är att då jag fått hem den nya så upptäcker jag att den ska pressas fast! Är detta något man kan göra hemma i en "vanlig" gårdsverkstad eller måste jag betala 1700:- i arbetskostnad för detta? Hur högt tryck krävs det för att få ut den gamla och in den nya?

Tack på förhand!!!
Mvh Bondskan

1 366 Inlägg
25 juni 2013
Du behöver nog minst en 10 ton press så om du har det hemma är svaret ja. Annars kan du alltid montera lös länkarmen och ta med dig till verkstad så kanske det kostar 250 kr istället för 1700

2 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
Tack för ditt svar!! Nee någon sådan press har jag inte i verkstan, och jag har en mil till stan och ingen reservbil. Det blir lite jobbigt att gå in till stan med länkarmen då! ;-) Så jag får nog betala och se glad ut ..... :-/

Tack för hjälpen!!! :-D

1 366 Inlägg
25 juni 2013
Varsegod
Lycka till!!

bondskan skrev:
Tack för ditt svar!! Nee någon sådan press har jag inte i verkstan, och jag har en mil till stan och ingen reservbil. Det blir lite jobbigt att gå in till stan med länkarmen då! ;-) Så jag får nog betala och se glad ut ..... :-/

Tack för hjälpen!!! :-D

Sök