14355
Sök

Ta hem saker från EU och Holland! (cd skivor odyl)hur gå tillväga?

645 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
Detta mail var i mitt inkorg:
Dear Lars-Göran E, Thank you very much for ordering from Anneke's webshop! You have ordered the following: 1x Everything Is Changing CD (signed by Anneke) à 15,00 Euro1x Sticker sheet à 2,50 Euro Shipment total: 5,05 EuroAdditional 5%: 0,88 EuroTotal: 23,43 Euro Payment info:You have chosen PayPal as your method of payment.Please transfer the amount of 23,43 EUR to webshop@annekevangiersbergen.com (Anneke van Giersbergen) if you haven't already completed the payment process. As soon as we have received your payment, we will start processing your order.

Så hur går jag nu tillväga wink ?Önskar ju ngt typ av postgiro/bankgiro att sätta in pengarna på!smile

Är grön när det gäller att ta hem saker från EU roll Tack i förväg!

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
20 juli 2013
Använd Paypal och "Transfer money"

Att ta hem från EU-land är som att ta från t.ex USA m.m. men du slipper tull. Annars går du till väga på samma sätt.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

645 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
RannerKing skrev:
Använd Paypal och "Transfer money"

Att ta hem från EU-land är som att ta från t.ex USA m.m. men du slipper tull. Annars går du till väga på samma sätt.

Tack för svar!Paypal är ?Transfer money'' vad menas med detta? wink

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 juli 2013
https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/home

Jag rekommenderar att du knyter ett kort till paypal-kontot som du inte har så mycket pengar på, sedan överför du pengar till kortet då du handlar på tex ebay.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
20 juli 2013
Jag har två kort på samma bank. Ett som jag använder till dagligt bruk och ett som jag har till internethandel med direktbetalning. Händer "ofta" att mindre firmor i USA vill ha kortnummer. Då för jag över summan vi kommit överens om på kontot och i övrigt är kortet/kontot tomt. Samma sak när jag när jag använder Paypal.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

645 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
Ok, tackar för svar..Nu blev jag mindre grön :-)

Sök