3754
Sök

En Massa Bromsfel på min Ford Mondeo -99, sedan, Någon som kan hjälpa mig, please??!!

1 Inlägg
28 juli 2013
Trådstartare
Så köpte denna skrotbil våren 2012, besiktigade den Juni 2012 och fick blankt papper....PERFEKT!

Bromsarna började krångla i höstas så fick byta bromsbackar och skivor, parkeringsbromsen funkade dock inte
på något ställe alls....tror allt började efter att  jag råkade köra in i en refug så däcket smällde.....

Och har nu varit och besiktigat bilen och fick en massa 2:or eller anmärkningar, nämligen dessa:

Bromsrör [1.1.11]  Fram båda sidor   Rostskadat
Bromsslang [1.1.12] Bak båda sidor   Skadad
Parkeringsbroms Bromsverkan [1.4.2] Ur Funktion
Stomme Sidobalk  Höger Yttre           Rostskadad
Motor [6.1.8, 8.41.1]   Oljeläckage
Skyltlykta [4.7]    Ur Funktion

Det var ju endel....problemet är att jag föddes med tummen mitt i nävenoch har NO koll över en bil, kan typ bara
tanka den.....försökte att byta lampan till Regskylten men inte ens det lyckades jag med....

Har dock köpt bromsslangar
Men när det kommer till bromsrören så fattar jag noll, på biltema sa dom åt mig att gå ut o mäta dom så att jag får rätt storlek, vet dock inte ens var dom sitter eller ser ut, nån som vet storleken på dom?...eller räcker det med att skrapa bort rosten???
eller vad koden på besiktningspappret betyder???
och ännu bättre, vad koden betyder på alla punkterna?

Har fått tid hos en snubbe som ska svetsa sidobalken o försöka fixa det på tisdag 30/6, sista dag för ombesiktning 29/7 så.....men hade varit bra att veta vad jag behöver köpa innan jag lämnar bilen till han!

Eller är det bara att köra den direkt till skroten???

All Hjälp Mottages Tacksamt!

Micke

Sök