3525
Sök

Byta motor block b230f lh2,2 till ett motor block med lh2,4

773 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
en snabb fråga går det utan att det blir bekymmer? för den motorn jag har nu är näst in till slut körd. har en b230f med lh,2,4 går det bara att byta motor block? mvh Love

9 148 Inlägg
8 augusti 2013
Inga problem att byta blocket, se till att flytta över givare å sånt från gamla motorn så är det bara att köra sen.

773 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Inga problem att byta blocket, se till att flytta över givare å sånt från gamla motorn så är det bara att köra sen.

men på lh 2,4 är det ju en givare vid svänghjulet och det är det ju inte på lh2,2?

9 148 Inlägg
8 augusti 2013
tvedberg skrev:
Putteliten skrev:

men på lh 2,4 är det ju en givare vid svänghjulet och det är det ju inte på lh2,2?

Men det är LH 2,2 du har i bilen? I så fall är det bara att skippa den givaren. Alla andra givare som sitter på 2,2 motorn flyttar du över till 2,4 motorn.

6 740 Inlägg
8 augusti 2013
den givaren som sitter vid svänghjulet sitter i fördelaren på lh 2,2 så du får flytta över hela plattan som fördelaren sitter fastskruvad i. du kommer se det att det sticker ut ett kontakt stycke under fördelaren på den med 2.2 smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök