3121
Sök

Skrota en bil

1 233 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Kommer att köpa en reservdelsbil och länsa den på allt av värde. Min fråga är då vad man får på skroten för en sådan bil? Det är en Saab från 1983!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
23 april 2007
Är den avställd och har varit det länge?
Om den var i trafik den sista augusti förra året är den nya skrotningspremien 4000 kronorl.
Annars är det väl mellan 800-1200 kronor beroende på vilken skrot som tar den.
Ring och fråga.

Det värsta vi gjort i den vägen var när vi köpte en smälld KingCab diesel och plockade ALLT utom flaket. Jo, jag menar ALLT utom ett helruttet flak. Bara flaket och pappren fanns kvar, och det gav oss (mitt minne är så uselt) 800 eller om det var 1200 kronor på skroten. Skrotgubben suckade och konstaterade "det var säkert en diesel va?" när han fick flaket. Och när han läste på pappren kom det "och fyrhjulsdrift också!" med ett stön.

Dock var det lite trassel eftersom ramnummer och sådant var borta, de delarna hade ju återanvänts, men det vi hade kvar dög åt en av de skrotar jag ringde till.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

734 Inlägg
23 april 2007
vulture skrev:
Är den avställd och har varit det länge?
Om den var i trafik den sista augusti förra året är den nya skrotningspremien 4000 kronorl.
Annars är det väl mellan 800-1200 kronor beroende på vilken skrot som tar den.
Ring och fråga.

Det värsta vi gjort i den vägen var när vi köpte en smälld KingCab diesel och plockade ALLT utom flaket. Jo, jag menar ALLT utom ett helruttet flak. Bara flaket och pappren fanns kvar, och det gav oss (mitt minne är så uselt) 800 eller om det var 1200 kronor på skroten. Skrotgubben suckade och konstaterade "det var säkert en diesel va?" när han fick flaket. Och när han läste på pappren kom det "och fyrhjulsdrift också!" med ett stön.

Dock var det lite trassel eftersom ramnummer och sådant var borta, de delarna hade ju återanvänts, men det vi hade kvar dög åt en av de skrotar jag ringde till.

// Ellen smile

Tja.
Du vet inte när den nya skrotpremien tar sin start.?

1 233 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
jag har ingen aning, men jag funderar på att köpa en reservdelsbil, som jag inte vet om den rullar ens. Jag är nöjd om jag får 1200 kr för den, reservdelsbilen på skroten.. Kan inte ha ett lik ståendes på gatan nämligen..

1 233 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Den har inte och är inte avställd, dock har den inte rört sig ur fläcken sedan i vintras.. Bes går ut i maj...

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
23 april 2007
Då omfattas den av de nya reglerna, 4000 i premie efter den 1 juni i år.
Kolla in tråden om detta:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 70#p380570
Tror jag fick ihop svar till er båda med det...

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

10 sec före dig...
540 Inlägg
23 april 2007
det minsta som dom kan ge för en bil är 500.. tog dom för min gamla 740 men då kom dom och hämtade den också

1 233 Inlägg
23 april 2007
Trådstartare
Så då kanske ngn här på garaget är intresserad av en skrotbil, jag själv har ingen plats, men kan sälja den för 1200:-

Sök