13893
Sök

Abs slutat fungera knappt någon broms verkan saab 900 2,0 t 96

7 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
tjena har ett litet problem för ett tag sen slutade mina abs bromsar fungera och i samband med det slutade bromsarna att fungera det går att bromsa men man får ta i så in i h-lvete pedalen är sten hård vad kan det vara för fel? och efter en tid nu när jag va ute o körde dog bilen bara när jag va på väg till jobbet den startar men dör snabbt igen låter som om den blir kvävd kan det ha med luftmasse mättaren att göra? tacksam för svar.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
4 september 2013
Det låter mer som att problemet ligger i bromsservon eller vacuumslangarna till den och att anledningen till att
ABS:n inte fungerar är att du inte förmår trycka så hårt utan bromsservons hjälp så att hjulen vill låsa sig.
Lyser det nån ABS-lampa?
saab900-96 skrev:
tjena har ett litet problem för ett tag sen slutade mina abs bromsar fungera och i samband med det slutade bromsarna att fungera det går att bromsa men man får ta i så in i h-lvete pedalen är sten hård vad kan det vara för fel? och efter en tid nu när jag va ute o körde dog bilen bara när jag va på väg till jobbet den startar men dör snabbt igen låter som om den blir kvävd kan det ha med luftmasse mättaren att göra? tacksam för svar.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

7 Inlägg
11 september 2013
Trådstartare
ja ABS lampa lyser men varför dör den bara det verkar skit konstigt hmm

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
11 september 2013
Om det är läckage mellan insug och bromsservo så tar den tjuvluft där.
Tar den tjuvluft så får den inte tillräckligt med bränsle jämfört med luft och då kan den dö.
All luft som tar en annan väg än genom luftmassemätaren vet ju inte styrboxen om och därför blir blandningen fel.
Detsamma om det är en överladdad motor med skillnaden att det kan bli för mycket bränsle gentemot luft.
saab900-96 skrev:
ja ABS lampa lyser men varför dör den bara det verkar skit konstigt hmm

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök