Stött på polisen (hävdar att ja måste bygga om bilen)

Lardi SQ
12 september 2013 · 1 343 Inlägg

Dagens trådlyft, undra om han ens har kvar bilen..  ^^

Ljudnörd!
Muttley
12 september 2013 ·

jonnyfrej skrev:
Bara kör jag själv ser en  polis per halvår så risken att åka fast är väldigt liten om dom skulle ens bry sig

Välkommen hit.  Var god och läs när senaste inlägget postades.  Lyft inte tråden om den inte har något syfte att lyftas.   Någonsin.


big_smile

Blyfot_Racing
12 september 2013 · 904 Inlägg

Westberg skrev:
Igår så va det en jävla massa poliser i lilla staden, 3 bilar o en civilmc, det stod på en raka o kollade hastighetet o ja åkte förbi o höll 50 men ändå kom mc,n efter. han stanna mig o klaga på skylten som låg i rutan o inte satt fram.
vi åkte till de andra poliserna o där va det helt plötsligt fel på avgaset, sportluftfiltret,speglarna,ögonlocken, däcken i stort sett hela bilen.
vi diskuterade länge o han sa att enligt lag fick man inte sätta på ngt annat är original delar o delar som är anpassade till den modellen, så an ville ju ge mig böter på en 10 000 men det slutade efter mkt tjat med 1500 för skylten o regbesiktning för avgaset  mad
ja va tydligen tvungen o sätta tillbaka original för man fick inte ha det så som ja har?

Någon som vet var man ska vända sig, polisen måste ju antingen ha fel eller vara ena jävla paragraffryttare

Lite synd ska jag väl säga först dom har både rätt å fel igentligen det ända som du ska tänka på vill du inte ha  reg skylten på i fram så lämna den i garaget säg att den ä tappad å väntar på nya. Då får du inte böter på det i alla fall
För många år sen så hade jag lämnat min hemma mesans kompisen hade sin i rutan han fick bötar å jag slapp då jag inte hade min skylt med mig

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
12 september 2013 · 744 Inlägg

jonnyfrej skrev:
Bara kör jag själv ser en  polis per halvår så risken att åka fast är väldigt liten om dom skulle ens bry sig

Årets trådlyft? big_smile

aaaaaaaaaa
12 september 2013 · 236 Inlägg

hewra skrev:

jonnyfrej skrev:
Bara kör jag själv ser en  polis per halvår så risken att åka fast är väldigt liten om dom skulle ens bry sig

Årets trådlyft? big_smile

Nästan.
Jag stötte på denna förra månaden: cool
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=21214

Power is measured in dB
hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
13 september 2013 · 744 Inlägg

CustomSS1 skrev:

hewra skrev:

jonnyfrej skrev:
Bara kör jag själv ser en  polis per halvår så risken att åka fast är väldigt liten om dom skulle ens bry sig

Årets trådlyft? big_smile

Nästan.
Jag stötte på denna förra månaden: cool
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=21214

Haha den där vinner med hästlängder lol

Senast redigerat av hewra (13 september 2013)

Crxkoffe
14 september 2013 · 847 Inlägg

evilaudio skrev:
om bilen e helbilsgodkänd så får du inte göra en enda ändrig från orginal.. å de flesta bilar från -95 å framåt e helbilsgodkända.

Bilar från -97 och uppåt e helbilsgodkända wink

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Seth
14 september 2013 · 3 354 Inlägg

Crxkoffe skrev:

evilaudio skrev:
om bilen e helbilsgodkänd så får du inte göra en enda ändrig från orginal.. å de flesta bilar från -95 å framåt e helbilsgodkända.

Bilar från -97 och uppåt e helbilsgodkända wink

ja och nej, finns Dem som är från typ 93-94 och de som är ifrån 00-03

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
it_mutt Avstängd
14 september 2013 · 10 388 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:

Westberg skrev:
Igår så va det en jävla massa poliser i lilla staden, 3 bilar o en civilmc, det stod på en raka o kollade hastighetet o ja åkte förbi o höll 50 men ändå kom mc,n efter. han stanna mig o klaga på skylten som låg i rutan o inte satt fram.
vi åkte till de andra poliserna o där va det helt plötsligt fel på avgaset, sportluftfiltret,speglarna,ögonlocken, däcken i stort sett hela bilen.
vi diskuterade länge o han sa att enligt lag fick man inte sätta på ngt annat är original delar o delar som är anpassade till den modellen, så an ville ju ge mig böter på en 10 000 men det slutade efter mkt tjat med 1500 för skylten o regbesiktning för avgaset  mad
ja va tydligen tvungen o sätta tillbaka original för man fick inte ha det så som ja har?

Någon som vet var man ska vända sig, polisen måste ju antingen ha fel eller vara ena jävla paragraffryttare

Lite synd ska jag väl säga först dom har både rätt å fel igentligen det ända som du ska tänka på vill du inte ha  reg skylten på i fram så lämna den i garaget säg att den ä tappad å väntar på nya. Då får du inte böter på det i alla fall
För många år sen så hade jag lämnat min hemma mesans kompisen hade sin i rutan han fick bötar å jag slapp då jag inte hade min skylt med mig

Tappad/Stulen skylt ska dock anmälas.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang