3996
Sök

Hjälp lilla mig att veta vad jag ska leta efter när jag köper min första bil!

667 Inlägg
14 september 2013
Digital_Kicker skrev:
Vi hade en Skoda Octavia kombi som tjänstebil innan, bara en massa problem med den bilen. Just sayin smile men det va kanske en otursbil smile

Det finns ju bra och dåliga bilar av alla märken, Alla bilar behöver ju fixas någon gång, Men lite skillnad på om det är motor byte eller bara bromsar som behöver ses över, enda problemet jag hade med min skoda var bromsarna, vilket var förståligt för jag kör typ 6-7km enkel varje dag "stadstrafik" Och då är det lätt att det kärvar ihop. Men i övrigt gick den riktigt bra. Landsväg 0,52 så kombin hamnar nog inte överdrivet mycket högre.

3 722 Inlägg
14 september 2013
volvo_245_racing skrev:
Digital_Kicker skrev:
Vi hade en Skoda Octavia kombi som tjänstebil innan, bara en massa problem med den bilen. Just sayin smile men det va kanske en otursbil smile

Det finns ju bra och dåliga bilar av alla märken, Alla bilar behöver ju fixas någon gång, Men lite skillnad på om det är motor byte eller bara bromsar som behöver ses över, enda problemet jag hade med min skoda var bromsarna, vilket var förståligt för jag kör typ 6-7km enkel varje dag "stadstrafik" Och då är det lätt att det kärvar ihop. Men i övrigt gick den riktigt bra. Landsväg 0,52 så kombin hamnar nog inte överdrivet mycket högre.

Ekonomisk bränslemässigt va den absolut. Vi hade en TDI.

Vi fick rena otursbilen, något drog en massa på batteriet, torkarna slutade fungera några ggr, och problem med bromsarna hade vi.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 313 Inlägg
14 september 2013
hundrackarn skrev:
Hejsan

Jag har nyss tagit mitt körkort och ska nu köpa bil.
Jag har ingen aning om vad man bör kolla efter. Jag har en del krav på som MÅSTE uppfyllas.
En budget på ca 30.000-40.000.

Jag vill att min bil ska:
*Ha stort bagageutrymme, alltså vara en kombi eller dylikt. SUV, Jeep what ever.
Har ett enormt hundintresse och behöver få plats med hundbur etc.

*Den ska vara en automatare. HATAR att växla så vill undvika det.
Sen får ni bilfantaster tycka vad ni vill om det.

*Den ska vara bränsle snål. Vill ej att den ska dra för mycket.
Tipsar ni om något skriv gärna hur mycket den drar.

*Den får inte vara äldre än från 2003.

*Ett vanligt märke så reservdelar är lätt att få tag på om det händer något.

Det kommer nog dröja ett tag innan jag slår till på något men länka gärna ex blocket annonser eller dylik.
Ge även tips om det är något mer man ska kolla upp.

Tack på förhand!

Jag hade en Ford Connect 07:a på jobbet under 5 år och jag tycker att det var den sämsta bilen jag haft med en sjuhelvetes massa fel men det kan ha varit ett "måndagsexemplar". Iofs. så var det fler på jobbet som hade många fel på sina Fordar.
Det känns mer rätt nu när jag fått en Vito som har lite personbilskänsla över sig. Tyst och mjuk mot Fordens buller och stötighet.

Alltså rekommenderar jag inte Forden!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Sök