Att frakta en MC från Falkenberg till Stockholm

melchor
17 september 2013 · 4 Inlägg

Hej

Jag håller på min mitt MC-kort, är väldigt stressad över att säsongen tar slut snart. Min första hoj jag tänkt köpa blir en Honda Hornet och jag hittat ett bra objekt som såg intressanta ut. Syftet är att intensivträna parallellt med skolan och hoppas på att jag hinner ta det nu.

Problemet är att jag bor i Stockholm och hojen finns i Falkenberg. Visst säljs det Honda Hornet i Stockholm, men jag fick bra pris på denna.

Problemet är att jag inte har bilkörkort, jag håller på att ta det samtidigt som A.

Postens Pall.ett kostar 1300kr för frakt till Stockholm. Då jag ringde förklarade de att det är endast företag som kan använda tjänsten, samt att jag själv ansvarar för emballage. Är det verkligen sant?
Att hitta någon som ställer upp med att köra 60mil verkar svårt tyvärr.
Andra fraktbolag, om jag åker ner för att se att hojen är schysst så behöver jag kunna skicka dem samma dag jag är där.
Jag har någon som kan tänkas sig köra den till Stockholm nästnästa helg, men då blir det resa till falkenberg med tåg+hyra av bil + släp + bensin

Jag har två ting emot mig 1) Tid, då säsongen börjar ta slut, jag behöver hojen som fort som möjligt 2) Pengar, då jag är pappaledig nu är det begränsad plånbok.

Någon som har bra tips på hur det går att lösa? Finns det någon som har någon kreativ lösning, som kanske kan hjälpa mig i detta.

Tacksam för svar.

Mack Forum- och sitemoderator
18 september 2013 · 26 193 Inlägg

Funkar inte Bussgods?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Slash Saabifierad
18 september 2013 · 2 027 Inlägg

Optimistisk och orealistisk syn:
1. Få någon galning att köpa hojen och köra den till dig för kaffepengar.
2. Få någon schysst människa som kör lastbil eller känner någon att frakta upp hojen för en låg summa.

Pesimistisk och realistisk syn:
1. Köp en annan hoj, Honda Hornet är inte direkt unik i det den är eller gör, kolla på GSX750 istället så ska du se. Eller en Kawasaki ER6N. Världen är full av kåpalösa dussinhojar. Tänkte du enbart välja Horneten för att körskolan har en tar jag mig bara för pannan.
2. Vänta tills nästa säsong.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Stefan7neson
18 september 2013 · 394 Inlägg

Hej.
Kan inte säljaren ta hojen till DHL i Falkenberg, emballera den och skicka den till dig? Låter väl enklast att göra så om du tvunget måste ha hem den snabbast möjligt....
Sen skadar det inte att titta på den innan man köper, luktar panik tycker jag..

M1Get
18 september 2013 · 360 Inlägg

Du kan alltid kolla med dom åkerierna som kör linje på Falkenberg/Varberg - Stockholm ifall dom kan transportera med den någon dag då dom har plats. Har dock ingen aning om vilka åkerier som kör den sträckan och vad dom kan tänkas vilja ha för det.

Schenker och DHL mf kan lösa detta åt dig, men då kostar det där efter också hmm En mc är ju inget man kan stuva in på flaket som en pall med pallkrage utan den tar ju den platsen den tar o mer där till smile

Puttejohnsson Adlig
19 september 2013 · 412 Inlägg

Läste ditt inlägg på SH också, hoppas det löser sig för dig. Håller tummarna smile

Putte

En häst har en hästkraft! Eller..?!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang