Installation laddtrycksmätare 945 LTT

Kukwe
28 september 2013 · 9 Inlägg

Behöver instruktioner på hur man installerar laddtrycksmätare på en 945 LTT.

Har kopplat in mätare på andra modeller tidigare, dock har det då funnits en slang som jag kopplat t-kors på under kåpan på förarsidan.

Denna slangen finns inte på min 945, antar att den inte gör det då bilen saknar orginal laddtrycksmätare/eco mätare.

Så frågan är helt enkelt hur gör jag nu? Detaljerad beskrivning skulle uppskattas!

Louksor
28 september 2013 · 1 915 Inlägg

Dra slangen till nån av anslutningarna på insuget.
Endera om du har plats för flera anslutningar som nu är pluggade, så kan man köpa sån anslutning på volvo och skruva dit, eller klippa en slang och sätta på ett T-kors och ansluta slangen på den.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Zmirro
28 september 2013 · 183 Inlägg

Har du en Turbo eller Ekonomimätare i instrumenthuset så har du ju redan en slang indragen. Bara sätta ett T-kors där. Den går just under instrumenthuset, svart med gröna ränder och så står det volvo på den om jag minns rätt. Kolla på insuget så hittar du samma slang.

BMW 330D "M-Performance" (2014)
Louksor
28 september 2013 · 1 915 Inlägg

Läs första inlägget igen tongue
Är väl bara FT som har laddtrycksmätare original.
LTT har ekonomimätare på årsmodell -98, men inte på de äldre vad jag vet.
Har iaf inte de jag kört haft.

Kukwebilen skrev:
saknar orginal laddtrycksmätare/eco mätare.

Zmirro skrev:
Har du en Turbo eller Ekonomimätare i instrumenthuset så har du ju redan en slang indragen. Bara sätta ett T-kors där. Den går just under instrumenthuset, svart med gröna ränder och så står det volvo på den om jag minns rätt. Kolla på insuget så hittar du samma slang.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Zmirro
28 september 2013 · 183 Inlägg

Jo jag läste inte hela inlägget om jag ska vara ärlig wink

BMW 330D "M-Performance" (2014)
Kukwe
3 oktober 2013 · 9 Inlägg

Hej! Tacksam för era svar! Har pluggade anslutningar på insuget, finns dessa nipplar på volvo? Vad exakt skall jag fråga efter om jag åker dit?

simlar
3 oktober 2013 · 5 534 Inlägg

Du plocka nipplarna på valfri 240/740/940 på skroten. Spelar ingen roll om det är insprutning, förgasare, turbo eller inte då alla har samma vakuumnipplar.

Det är 1/8" npt gänga på nipplarna. 11mm nyckelvidd.

Senast redigerat av simlar (3 oktober 2013)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang