Sålde bil som inte starta-reservdelsbil/repobjekt, nya ägare påstår att jag lurat honom

thelaughingmadman
4 oktober 2013 · 711 Inlägg

Annonsen skrev:
Nu till det tråkiga. På väg till jobbet idag tändes oljelampan. Det finns olja i motorn. Så jag antar att det är oljepumpen som är slut eller haveri på gång. Det skrammlar och låter i motorn. Jag vill inte köra med bilen så nu står den där den står.

Så när en köpare kommer dit säger den här grabben:
"Nä hörru du får inte starta den nu eftersom motorn rasar då. Men köp den och sen är det ditt problem...".

Vilket idiot...

Men ja, har du sålt en bil där du sagt att den inte startar för 2 loppor (man brukar väl säga minst 5 för en besiktad och fungerande bil) så är det uppenbart att man inte kan förvänta sig något av den.
Och om jag inte missminner mig så är det så lite värde i affären också så att det enda köparen kan göra är att få dig till Tingsrätten med risk för att stå för alla rättegångskostnader vid eventuell förlust...

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
jetta16v
4 oktober 2013 · 1 534 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
jag skrev så här:

Jag har inte lurat dig på något sätt du fick bilen för 2000kr och det står klart och tydligt på annonsen att bilen säljes som reservdelsbil, skriv inget mer då jag jobbar." hoppas han förstår orkar inte med krångel..

Har han kontaktat dig något mer efter det?

Presidento Of World
4 oktober 2013 · 3 329 Inlägg

jetta16v skrev:

opel_vectra_gts skrev:
jag skrev så här:

Jag har inte lurat dig på något sätt du fick bilen för 2000kr och det står klart och tydligt på annonsen att bilen säljes som reservdelsbil, skriv inget mer då jag jobbar." hoppas han förstår orkar inte med krångel..

Har han kontaktat dig något mer efter det?

sry för att jag inte svarat, men nej han har inte gjort det faktiskt.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
jetta16v
4 oktober 2013 · 1 534 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

jetta16v skrev:

opel_vectra_gts skrev:
jag skrev så här:

Jag har inte lurat dig på något sätt du fick bilen för 2000kr och det står klart och tydligt på annonsen att bilen säljes som reservdelsbil, skriv inget mer då jag jobbar." hoppas han förstår orkar inte med krångel..

Har han kontaktat dig något mer efter det?

sry för att jag inte svarat, men nej han har inte gjort det faktiskt.

Ok skönt.

Några saker jag reagerade på som han skrivit i annonsen

"Jag har en Saab i kanonskick. Invändigt är den som ny nästan och väldigt väldigt fräsch i lacken. Av funkar klockrent och växellådan växlar mjukt och fint."

Stämmer det?

"Jag har bytt tändkassett och vevaxelgivare."

Detta ger en känsla av att han haft bilen ett tag och inte säljer bilen efter en affär som inte gått som han tänkt sig..
Frågan är om han bytt dessa delar på under ett dygn, när det största problemet är kvar?

Presidento Of World
4 oktober 2013 · 3 329 Inlägg

jetta16v skrev:

opel_vectra_gts skrev:

jetta16v skrev:

Har han kontaktat dig något mer efter det?

sry för att jag inte svarat, men nej han har inte gjort det faktiskt.

Ok skönt.

Några saker jag reagerade på som han skrivit i annonsen

"Jag har en Saab i kanonskick. Invändigt är den som ny nästan och väldigt väldigt fräsch i lacken. Av funkar klockrent och växellådan växlar mjukt och fint."

Stämmer det?

"Jag har bytt tändkassett och vevaxelgivare."

Detta ger en känsla av att han haft bilen ett tag och inte säljer bilen efter en affär som inte gått som han tänkt sig..
Frågan är om han bytt dessa delar på under ett dygn, när det största problemet är kvar?

han verkar ha sålt bilen nu iallafall..

nja asså för dom pengarna dvs 2000kr så får den fin men om man jämför en sådan i fungerande skick för säg 10k  så nej.. den var inte alls så fin

inredningen såg fin ut men skitig och gubben som hade den innan mig hade satt på allt han fick tag på från jula bokstavligt talat,

om han bytt delarna vet jag inte.. men med tanke på att den inte startas alls för mig men han har fått igång den för att åka till jobbet osv så kanske..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang