Tyskt, Japanskt, Fransk, Italienskt, Amerikanskt...

Tynnerstroem
8 oktober 2013 · 345 Inlägg

CHEEVA skrev:

Tynnerstroem skrev:

SE skrev:
Jag har svårt att se att någon hellre åker runt i en plastig jänkare än i exempelvis en BMW 7-serie / Mercedes S-klass / Audi A8 m.fl. Där talar vi om komfort.. ( Samt reglage som inte knakar och går sönder när du använder dem. )

Fast det där var ju inte en särskilt rättvis jämförelse. Personligen åker jag hellre Pontiac Grand Ville 1975 än de du nämner men det finns ju inte direkt någon rak konkurent ifrån USA till de bilar du radar upp.

cadilac är väl gm s preminum märke ? och lincoln fords ? har inte de några konkurerande modeller ?

även om du hellre åker i en 70tals jänk så kan du ju inte påstå att komforten är bättre på något vis, där imot köper jag att man vill ha den typ utav bilar för statusen och imagen det ger samt hela kulturen runt dessa jänkare


för att svara på frågan , tyskt blir det i första hand... sen finns det många japanska modeller jag kan tänka mig även ett gäng italienska modeller även om de i regel håller lite lägre kvalité.

Samma sak gäller franska bilar, gillar även de på många vis trots att kvalitén ofta kan vara bristande och galna el fel är praksis

Nog för att de är deras premiumvagnar men några direkta konkurenter till full-size tyskarna har dom inte.
Komforten är bättre på det sätt att det går ungefär lika tyst men man är mycket bättre isolerad ifrån omvärlden i en äldre fullstor USA-bil än någon stor europé, då det går så mjukt och fint utan någon som helst antydan till vägkontakt (läs väghållning) då det inte var prioriterat på samma sätt när bilen byggdes. Vi har alla olika definitioner av komfort, och det är just vad jag tycker.

Det stora minuset med USA-bilarna i Sverige är att de har raggarkulturen associerad med sig och det är ju rent hemskt. Så nej, kulturen som hör ihop med amerikanare är verkligen ingenting att skylta med. lol Och sedan skulle jag aldrig åka en bil för statusen, då jag verkligen inte har något behov av att häva mig med den bil jag kör.

Senast redigerat av Tynnerstroem (8 oktober 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang