1867
Sök

Stoppa rosten bästa lösningen

Bike
16 oktober 2013
Trådstartare
Detta läget som jag beskriver nu är en arbetsbil som har antal repor smällar och märken så slut utan är inte så noga.

I alla fall det har blivit några ställen där det blivit rost som 5kr

det är bara ytligt och har inte gått igenom
så tänkte först skrapa rent så gott det går och sedan rostskydds färg på toppen med lämplig kulör som passar fordonet.

Vad tror ni om min ide ?

Igen detta är bara för att stoppa rosten och göra ytan lite mer trevlig än bara röda punkter

Dahlgren
450 Inlägg
16 oktober 2013
du kan aldrig få bort rosten genom att bara skrapa bort den..
även om du lägger på någon färg så kommer ju rosten fortfarande växa under lacken och det tar nog inte många månader innan den har blommat på nytt igen..

gör det riktigt istället? slipa bort ALL rost, dvs helt plåtrent och behandla som man skall göra.
Ingen ide att fusklaga något provisoriskt, onödigt jobb så att säga.. till 100% så blommar rosten igen inom några dagar/månader.

6 739 Inlägg
16 oktober 2013
blästring är det som gäller om du vill ha stopp på rosten några år, den kommer ju alltid tillbaka för eller senare wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Bike
16 oktober 2013
Trådstartare
Det är grejen gör har inte möjlighet att blästra eller göra det "riktigt"
bästa jag kan göra är att lägga på oxalsyra för och göra det plåtrent

Men om vi hoppar själva rengöringen och pratar om skydd.
Rostskyddsfärg  bra- dåligt ?
igen detta är för ett företag jag jobbar för så har inte lyxen att kosta på det massa medel och behandlingar
ska gå rätt fort och ska bara stoppa rosten.

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 oktober 2013
Slipa bort den värsta och mest lössittande rosten och måla sedan på rostomvandlare, vänta 24 timmar sedan kan du måla med rostskyddsfärg och det kommer hålla ett tag iallafall smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök