3213
Sök

Biltullar

ST
121 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
Ska vi ha det? Mitt Svar  NEVER,

smileneutralsadneutralbig_smileyikeswinkwinktonguelollollolmadrollcool

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd

Proljece?
1 464 Inlägg
27 april 2007
Absolut inte ,... slösa skatte pengar på sådant räcker väl med tullen i sthlm?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 414 Inlägg
27 april 2007
Jag kan tänka mig det OM man avskaffar vägskatten... på så vis får de som använder vägarna betala för dom.

Det finns ingen anledning att en norrländning som aldrig någonsin är i STHLM ska vara med o betala för vägarna där medans han kör runt på en väg som inte reparerats på 20 år... Åter igen... de som använder dom ska betala för dom... inte någon annan...
Senast redigerat av Founder (27 april 2007)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Kapten Långsam
185 Inlägg
27 april 2007
Var i hufvudstaden för några veckor sen och körde några vändor under 2 dagar. Jag fattar ärligt talat inte hur ni orkar med trafiksituationen och orkar gnälla om tullarna tongue

Bilar parkerade huller om buller, milsköerna på motorvägarna, folk som varken använder blinkers och tittar i backspeglar, ja listan kan göras lång. Nu fattar jag ju att allt inte kommer lösas med tullarna men nog lär det bli bättre. Har länge varit emot tullförsöket men sålänge de investerar pengarna på vägar och bättre framkomlighet är jag helt och hållet för det efter att ha kännt på trafiken utan tullarna.

1 233 Inlägg
28 april 2007
Chrom skrev:
Var i hufvudstaden för några veckor sen och körde några vändor under 2 dagar. Jag fattar ärligt talat inte hur ni orkar med trafiksituationen och orkar gnälla om tullarna tongue

Bilar parkerade huller om buller, milsköerna på motorvägarna, folk som varken använder blinkers och tittar i backspeglar, ja listan kan göras lång. Nu fattar jag ju att allt inte kommer lösas med tullarna men nog lär det bli bättre. Har länge varit emot tullförsöket men sålänge de investerar pengarna på vägar och bättre framkomlighet är jag helt och hållet för det efter att ha kännt på trafiken utan tullarna.

Chrom, det är ju sånna som du som stör trafikrytmen på Sthlmsgatorna.. Själv tycker jag att det flyter på bra, ingen som sitter och sover vid trafikljusen som trafikanterna gör i många andra städer som tex Uppsala.. Där lägger de flesta i friläge vid varje rödljus, helknäppt..

Det är ju djungels lag som gäller samt Darwins survial of the fitest.

Kapten Långsam
185 Inlägg
28 april 2007
master_lars skrev:
Chrom skrev:

Chrom, det är ju sånna som du som stör trafikrytmen på Sthlmsgatorna.. Själv tycker jag att det flyter på bra, ingen som sitter och sover vid trafikljusen som trafikanterna gör i många andra städer som tex Uppsala.. Där lägger de flesta i friläge vid varje rödljus, helknäppt..

Det är ju djungels lag som gäller samt Darwins survial of the fitest.

Var någonstans ur min post kan du utläsa något om hur jag kör? Jag tycker det är piss att folk parkerar mitt i gatan i sthlm centrum och då är det sånna som mig som stör trafikrytmen? Det är det flummigaste jag hört. Och om du tycker trafiken i sthlm "flyter på bra" så måste vi besökt 2 helt olika städer. Vad gäller det där med "friläge vid varje stoppljus" har jag aldrig hört talas om fenomenet.

Rallyförare
1 075 Inlägg
28 april 2007
Varför betala för vägar vi redan äger?
Vivaron är iallafall tullfri så den får användas om man ska in till stan smile
Lider med er som väljer att pröjsa för skiten!

Tillägg: Olyckorna som är blinkers/backspegel-relaterade har kraftigt ökat i stockholmsområdet. Detta sätter grova spår i trafiken.
Sen kan man ju diskutera VARFÖR??? vägverket har valt att inte lära körkortstagare att köra på GRÖNT.
Om alla som står i ett trafikljus kör på grönt samtidigt så hinner upp till 4 gånger så många med att passera rödljuset under ett intervall.......
Senast redigerat av carnageman (28 april 2007)

Miklen
28 april 2007
aaa d e nästan så d e 10 ggr bättre me dom som får kärringstopp vid ljusen dom försöker ju iaf komma iväg.. Men dom flesta tar d en jädra stund innan nånting alls händer..

Sök