3714
Sök

Vindavvisare w210 "barnspärr"

17 Inlägg
7 november 2013
Trådstartare
Hej! I veckan fick jag hem vindavvisare till min Mercedes w210, igår så provade jag att montera en av dom (Höger fram) och till mitt missnöje så går det inte att få upp rutan helt. (OBS! elhissar)
När jag håller in knappen för att rutan ska åka upp så stannar den precis när den kommer i kontakt med vindavvisaren för att sedan åka ner en bit igen.

Jag antar att det har med spärren att göra för att man inte ska klämma sig mellan dörren och rutan.

Vilket är det enklaste sättet att koppla bort spärren? eller behöver jag det?

Mvh Anton. smile

640 Inlägg
8 november 2013
Det enklaste man kan göra, och det är även vad tillverkarna föreslår, är att du trycker upp rutan på knappen och hjälper till att dra upp den när det går tungt.

Vet inte om det är jättebra att göra så för ofta, men jag fick göra så på tre av mina rutor (alla utom förardörren) när jag monterade i våras. Enda man lär se till är att man drar rutan rätt, den ska ju oftast inte rakt uppåt utan lite snett.

17 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
pulchi skrev:
Det enklaste man kan göra, och det är även vad tillverkarna föreslår, är att du trycker upp rutan på knappen och hjälper till att dra upp den när det går tungt.

Vet inte om det är jättebra att göra så för ofta, men jag fick göra så på tre av mina rutor (alla utom förardörren) när jag monterade i våras. Enda man lär se till är att man drar rutan rätt, den ska ju oftast inte rakt uppåt utan lite snett.

Tack så mycket för svar! Problemet löstes redan igår med den metod nu nämnde, det handlar bara om att våga smile

Sök