Köpråd! diesel bil tv70 05 automat ? eller dom första v70 dieslarna

RonnieV70D
27 november 2013 · 225 Inlägg

tjenna.

jo första frågan . fårr höra att man inte ska köra volvos automat innan 05 iaf diesel automatarna . stämmer detta ?


vi säger att de finns en v70 05 d5 automat  som rullat 45tusen . pendel kört den. är automaten bra då ? håller den några tusen mil utan större ingrepp på lådan ?

. de är mest v70 som är intressant . från 97-13 älskar dom . men plånboken räcker trots allt inte till nyare än en brukad 05 .

Fphinic
27 november 2013 · 24 Inlägg

Jag äger själv en 06a & haft 2st vlåde ras, så jag vet faktist inte , min har bara gått 23*** blir nog från person till person om du frågar mig , men jag litar inte på vlådan , tycker den ska vara bytt innan jag skulle köpa någon

Mitsubishi Evo 8 RS "blackpearl" (2004)
Volvo V70-D5 "Diseldoris" (2006)
BOLIN_
27 november 2013 · 2 763 Inlägg

Är man noga med att Skölja lådan och häller i ny olja så är det bra. På gamla taxibilar brukar dessa lådor vara bytta relativt nyligen och då är de ingen större fara att köpa en sådan! smile

Volvo - For Life
piano
27 november 2013 · 106 Inlägg

Vad man kan tyda via blocketannonser under några års tid så verkar det vara nån magisk gräns för växellådsbyte på automaten vid 30.000mil. Tycker alltid man ser det miltalet när det gäller d5:an.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang