8962
Sök

50-tals bubbla VS 70-tals bubbla

Avstängd
114 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
OI! mina kompisar bakom skärmen! big_smile

nu blev det så att jag fick höra från min fordonslärare att jag borde skaffa mig en bubbla från 50-talet eftersom man inte behöver ALLS betala nå skatt på det eller ens besikta det.

det låter ju lite saftigt, då jag inte behöver betala för den.

men ÄR det verkligen så? är 50-tals bubblan helt skattefri?

jag tänkte innan på en 1302 som har iallafall moderna gimmicker och sånt.

vad tror ni? ska man satsa gammalt eller nytt?

bromsar? vem fan behöver dem?

Forummoderator
18 558 Inlägg
3 december 2013
oscar600 skrev:
OI! mina kompisar bakom skärmen! big_smile

nu blev det så att jag fick höra från min fordonslärare att jag borde skaffa mig en bubbla från 50-talet eftersom man inte behöver ALLS betala nå skatt på det eller ens besikta det.

det låter ju lite saftigt, då jag inte behöver betala för den.

men ÄR det verkligen så? är 50-tals bubblan helt skattefri?

jag tänkte innan på en 1302 som har iallafall moderna gimmicker och sånt.

vad tror ni? ska man satsa gammalt eller nytt?

Alla bilar med årsmodell 1983 eller tidigare är i dagsläget skattebefriade. Dvs 30 år eller äldre. Så du kan lika gärna köpa en Golf -83. Min bubbla -65 kostar alltså inget i skatt....

6 019 Inlägg
3 december 2013
Skattefritt = alla bilar som är 30år eller äldre.

Besiktningsbefriat = Bilar tillverkade före 1950. Så du behöver isf  som nyast en -49as Bubbla för att den ska vara besiktningsbefriad.
Senast redigerat av simlar (3 december 2013)

Avstängd
114 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Alla bilar med årsmodell 1983 eller tidigare är i dagsläget skattebefriade. Dvs 30 år eller äldre. Så du kan lika gärna köpa en Golf -83. Min bubbla -65 kostar alltså inget i skatt....

mjaså... smile

bromsar? vem fan behöver dem?

Saabifierad
2 031 Inlägg
3 december 2013
Sedan att ens lägga pengarna på en 50-tals bubbla för låt oss säga 70.000 spänn (kostar väl säkert ännu mer) bara för att slippa en summa av kanske 900 kronor varje år låter inte som den smartaste vägen att gå roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök